ريزگرد پدیده‌ای است که از ترکیب ذرات ریز گرد و غبار با آلاينده‌های شهری به وجود می‌آید و این ترکیب برای بيماران تنفسی بسيار مضر است.

مضرات این میهمان ناخوانده
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛به‌علت بروز برخی مشكلات و تغيير رويه دولت‌ها در اين ارتباط، اين اقدام درسالهای اخير صورت نگرفت و پديده ريزگرد به‌صورت گسترده بخش‌هايی از كشور را مورد هجوم قرار داد. در ایران منشاء اصلی این پدیده کویرها و باتلاق‌های در حال خشک‌شدن عراق است. درگذشته سه كشور ايران، عراق و عربستان به‌صورت مشترك هزينه‌های مالچ‌پاشی اين اراضی را تأمين و تمام اراضی در فصل خاصی از سال مالچ‌پاشی می شد.
 مالچ ماده چسبنده گرفته شده از مواد نفتی است كه برای تثبت شن‌های روان در اراضی بيابانی استفاده می‌شود.

با افزايش گرد و غبار موسوم به ريزگرد يا غبار عربی در بسياری از شهرهای كشور از جمله تهران،کرمانشاه و خوزستان و ایلام متخصصان توصيه می كنند كه افراد سالمند و خردسال و مبتلايان به بيماریهای قلبی و ريوی در خانه بمانند و يا از ماسك‌های مخصوص استفاده كنند.

در پی قرار گرفتن وضعيت هوای کرمانشاه در شرايط بحران و اعلام وضعيت فوق العاده در برخی از شهرها، باید هشدار داد: آثار سوء اين ذرات به‌صورت بی نظمی در ضربان قلب (آريتمی) و ايجاد حملات قلبی برای افرادی با بيماریهای زمينه‌ای قلب تظاهر می كند.

آثار آلودگی هوا بر 2نوع كوتاه و دراز مدت قابل تقسيم است، عنوان‌كرد: آثار سريع و كوتاه مدت آلودگی هوا به‌صورت اختلال در ضربان قلب (آريتمی) و حملات قلبی (برای افرادی با بيماری زمينه‌ای قلب) و در نهايت مرگ بروز می كند.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.