قزوین در یازدهمین اجلاس بین‌المللی جاده ابریشم به عنوان مرکز شهروندان جهانی جاده ابریشم معرفی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛یازدهمین اجلاس بین‌المللی جاده ابریشم شهریور امسال در قزوین برگزار می شود.

شهردار قزوین این عنوان را سرمایه ای نمادین برای قزوین دانست و گفت: از سال 2005 تاکنون کشورهای چین و کره جنوبی برای احیاء جاده ابریشم برنامه‌های متعددی داشته اند و یازدهمین اجلاس جاده ابریشم در قزوین بر اساس تفاهم‌نامه‌ بین چین و ایران، برای احیاء نقش تجاری - فرهنگی ایران در این مسیر تاریخی برگزار می شود.

مسعود نصرتی افزود: در تفاهم‌نامه 13 بندی میان شهرداری قزوین و سازمان شهروند جهانی جاده ابریشم نیز به موضوعات مهمی درباره اجلاس و همکاری متقابل طرفین پرداخته شده است.

به گفته وی ، اتحادیه شورای همبستگی شهرهای آبی و خاکی جاده ابریشم سال گذشته با حمایت دولت چین و حضور 11 شهر از 11 کشور تشکیل شد که طی آن، قزوین به عنوان عضو هیئت مؤسس اتحادیه تعیین شد؛ 5 آژانس از سازمان ملل هم در کنار این اتحادیه فعالیت دارند. 

وی تاکید کرد: با استقرار دبیرخانه دائمی این اجلاس در قزوین، 29 شهر و 7 منطقه آزاد گردشگری عضو دبیرخانه خواهند شد؛ همچنین مدیریت و هدایت صندوق، بانک و بودجه‌های جاده ابریشم بر عهده قزوین خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.