در ادامه تنش‌ها و اختلافات مرزی میان پاکستان و افغانستان، ژنرال جان نیکلسون با حضور در مقر فرماندهی ارتش پاکستان، با راحیل شریف دیدار کرد.

آمریکا وارد صحنه تنش مرزی افغانستان و پاکستان شدبه  گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، در ادامه تنش ها و اختلافات مرزی میان پاکستان و افغانستان، ژنرال 'جان نیکلسون' فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان روز شنبه با حضور در مقر فرماندهی ارتش پاکستان، با ژنرال 'راحیل شریف' فرمانده ارتش این کشور دیدار کرد.

روابط عمومی ارتش پاکستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: این دو مقام نظامی آمریکا و پاکستان درباره مسائل مربوط به مرز افغانستان گفت و گو کردند.

در این بیانیه، به جزئیات این دیدار اشاره نشده است.

ملاقات فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان با فرمانده ارتش پاکستان درباره تنش های مرزی پاکستان و افغانستان در شرایطی انجام شده است که جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در تازه ترین اظهار نظر درباره اختلافات این دو کشور همسایه اعلام کرده بود که واشنگتن نقش طرف ثالث را برای حل این تنش های مرزی ایفا نخواهد کرد.

همچنین قرار است یک هیات دیپلماتیک افغان با هدف گفت و گو با مقام های پاکستانی درباره تنش ها و تحولات اخیر در مرز میان دو کشور، بنا به دعوت پاکستان روز دوشنبه هفته جاری وارد اسلام آباد شود.

ایرنا نوشت: گذرگاه مرزی تورخم میان پاکستان و افغانستان از هفت روز پیش به دلیل آتشباری های متقابل نیروهای دو کشور مسدود شده بود، از امروز (شنبه) به روی مسافران دارای روادید و رانندگان خودروهای حامل کالا بازگشایی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.