وزارت دفاع ملى افغانستان مى گويد هليکوپترهاى جديد که از سوى امريکا به وزارت دفاع ملى افغانستان سپرده شده، نيروهاى زمينى را در بخش عمليات محاربوى کمک خواهد کرد.

پنج هلی‌کوپتر جديد مجهز با سلاحها و کمره‌ها به نيروهاى افغان سپرده شد
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، تورن جنرال دولت وزيرى سخنگوى وزارت دفاع ملى، امروز (٣٠ جوزا) گفت که روز گذشته پنج بال هليکوپتر جديد 530MD به قواى مسلح افغانستان سپرده شده است.

او افزود که اين تعداد هليکوپترهاى جديد، نيروهاى ملى افغانستان را  در بخش عمليات محاربوى و قواى زمينى کمک خواهد کرد.

به گفتۀ جنرال وزيرى، امريکا قبل از اين نيز تعداد زيادى هليکوپترهاى مشابه به وزارت دفاع ملى داده و قرار است که در ماه هاى آينده، هليکوپترهاى ديگرى را نيز به نيروهاى افغان بسپارند.

ازسوى ديگر، در يک خبرنامۀ نيروهاى امريکايى آمده است که با سپردن هليکوپترهاى جديد، توانمندى هاى نيروهاى افغان بيشتر شده و درعمليات زمينى از آن استفاده خواهند کرد.

منبع افزوده است که هليکوپترهاى مذکور، با سلاح هاى سنگين و کمره ها مجهز است، که هليکوپترهاى قبلى، اين سهولت ها را نداشت.

 در خبرنامه آمده است که با سپردن هليکوپترهاى مذکور، تعداد هليکوپترهاى نيروهاى هوايى افغان، از ١٣ بال به ١٨ بال رسيده است.

اردوى امريکا گفته است که پيلوتان افغان، هليکوپترهاى مذکور را به شکل خوب پرواز داده مى توانند و در جريان عمليات، از آن استفاده خواهند کرد.

پژواک نوشت: تا دو ماه آينده، ٩ بال هليکوپتر ديگر ام دى ٥٣٠ را نيز به نيروهاى افغان تسليم خواهند داد، که تعداد مجموعى آن به ٢٧ بال هليکوپتر خواهد رسيد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.