عزت الله ضرغامی سکاندار پیشین صدا و سیما نیز از حادثه انفجار لوله گاز شهران ابراز تاسف کرد و آن را با واقعه چرنوبیل مقایسه کرد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عزت الله ضرغامی عضو  شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی، نسبت به حادثه شهران و انفجار لوله گاز در این منطقه ابراز تاسف کرد و این حادثه را همچون حادثه های انفجار فضاپیمای شاتل آمریکا و نیروگاه هسته ای چرنوبیل دانست و در مقایسه ای جالب این سه حادثه گفت:

عمو عزت شهران و جرنوبیل را با هم مقایسه کرد

خدا رحم کرد؛ حادثه انفجار لوله گاز در غرب تهران به خیر گذشت.
این حادثه در ساعت 4 و نیم صبح و زمانی اتفاق افتاد که جمعیت قابل توجهی که تا پاسی از شب گذشته در آن حوالی بودند، محل را ترک کرده بودند. تصاویر پخش شده مشابه جلوه‌های ویژه فیلم‌های هالیوودی است.

عمو عزت شهران و جرنوبیل را با هم مقایسه کرد

این که علت این انفجار چه بوده است، فعلاً محل بحث نیست. اصل بحث این است که در این شب‌های ویژه ماه مبارک رمضان و به دلیل فضای معنوی حاکم بر کشور؛ خدا به مردم رحم کرد و عواقب این حادثه بالقوه مرگبار از سر مردم تهران به خیر گذشت. این واقعیت را دست کم نگیریم.
عمو عزت شهران و جرنوبیل را با هم مقایسه کرد

انفجار فضاپیمای معروف آمریکا (شاتل) که به دلیل طراحی غیرایمن اُرینگ (واشر) موتور محرک آن صورت گرفت و یا انفجار تاریخی نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل که هنوز آثار مخرب آن بر جای مانده و صدها حادثه مرگبار دیگر جهانی حاکی ا ز آن است که پایانی بر این حوادث متصور نیست.

آنچه که مهم است تحلیل و ریشه‌یابی دقیق بروز حادثه و اقدامات مؤثر برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه است.

متأسفانه در کشور ما نگاه جناحی و سیاسی بر نگاه تخصصی و کارشناسی رجحان دارد و معمولاً پس از بروز هر ‌حادثه‌ای، جریان‌های سیاسی تلاش می‌کنند دستگاههای اجرایی خلاف مشی سیاسی خود را مقصر معرفی کنند.

این نگاه نقطه مقابل منافع مردم و مصالح ملی کشور است که باید از آن پرهیز کرد و این نافی بررسی دقیق و کارشناسی حادثه و برخورد با خاطی یا خاطیان نیست.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.