عدم آگاهی از تنظیمات نرم افزار، 15 میلیون آب خورد

عدم آگاهی از چگونگی تنظیمات نرم افزار، 15 میلیون ریال برای کاربر گوشی هوشمند هزینه برجای گذاشت.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح خبر گفت: با دریافت مرجوعه قضایی از سوی مردی جوان مبنی بر هک دستگاه تلفن همراه و سوءاستفاده از سیم کارت تلفن همراه تیمی از کارشناسان پلیس فتا برای بررسی موضوع وارد عمل شدند. 

سرهنگ جواد جهانشیری افزود: در بررسی اظهارات شاکی پرونده مشخص شد که ماهیانه به صورت میانیگن 200 هزار ریال بابت مکالمات تلفنی قبض تلفن همراه برایش ارسال می شده اما در ماه گذشته قبضی با مبلغ 15 میلیون ریال دریافت کرده و این در حالی بوده که این فرد تغییر چندانی در مکالماتش نداشته است. 

وی ادامه داد: كارشناسان پلیس فتا استان در آزمایشگاه ادله دیجیتال نرم افزار موبایل یاب را در گوشی تلفن همراه فرد شاکی شناسایی و مشخص شد که این فرد این نرم افزار را به تازگی روی دستگاه تلفن همراهش نصب کرده است. 

سرهنگ جهانشیری تصریح کرد: متاسفانه شاکی پرونده که گمان می کرده تلفن همراهش هک شده در هنگام تنظیمات این نرم افزار که سرور آن در خارج از کشور است در تنظیمات دقت نظر نداشته و با فعال کردن یکی از گزینه ها با هر مرتبه استفاده از تلفن همراه مبلغ 2500 ریال بابت هزینه ارسال پیامک پرداخت می شده که در مجموع این پیامک ها در قبض ماهیانه این فرد 15 میلیون ریال هزینه در برداشته است. 

وی از كاربران گوشی های هوشمند خواست به منظور پیشگیری از عواقب سوء در فضای سایبری بدون اطلاع از نحوه عملكرد نرم افزارهای پیشنهادی در سایت های مختلف اقدام به دانلود و نصب آن نکنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار