مقامات و سران اروپایی، در خصوص ترک اتحادیه اروپا از سوی انگلیس، به این کشور هشدار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، کشورهای عضو اتحادیه اروپا با ناباوری و ترس به احتمال خروج انگلیس از اتحادیه می اندیشند. مقامات و تحلیلگران اروپایی معتقدند اگر مردم انگلیس به ترک اتحادیه اروپا رأی موافق دهند، پاسخی سخت از دیگر کشورهای عضو اتحادیه دریافت خواهند کرد. به عبارت دیگر، انگلیس پس از این تصمیم متحمل رنج و سختی خواهد شد.

در عین حال، مقامات اروپایی و تحلیلگران سیاسی و اقتصادی نسبت به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هشدار دادند.

ولفگانگ شویبله، وزیر اقتصاد آلمان، در مصاحبه ای با نشریه اشپیگل گفت: «امیدوارم مردم انگلیس به طرح خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مخالف دهند. خروج انگلیس، برای اروپا گران تمام خواهد شد.»

دونالد توسک، رئیس شورای اروپا، نیز در خصوص پیامدهای طولانی مدت برکسیت هشدار داد و گفت: «خروج انگلیس شاید پایانی بر اتحادیه اروپا باشد.» وی همچنین افزود: «انگلیس پس از ترک اتحادیه بلاتکلیف خواهد شد.»

در آستانه همه پرسی طرح برکسیت در انگلیس، آلمان و فرانسه در ابتکاری مشترک در حال بررسی طرحی برای امنیت اروپا هستند. شاید این طرح، اقدامی برای اثبات این امر باشد که اتحادیه اروپا بدون حضور انگلیس نیز همچنان پایدار خواهد بود و به پیشرفت خود ادامه خواهد داد.

علاوه بر این، فرانسه، بلژیک و احتمالا آلمان، به طور حتم هرگونه پیشنهاد انگلیس برای باقی ماندن در بازار واحد اروپا (به منظور استفاده از خدمات مالی) را پس از ترک اتحادیه رد خواهند کرد.

کمیل گراند، مدیر بنیاد تحقیقات استراتژیک در فرانسه، نیز اظهار کرد: «اگر انگلیس اتحادیه را ترک کند، از مزایای بازار واحد محروم خواهد شد. ما این امتیاز را به آنها نمی دهیم.»

گونترام وولف، مدیر موسسه پژوهشی «بروگل» واقع در بروکسل، معتقد است آنچه کشورهای اروپایی را بیش از شوک های مالی ناشی از خروج انگلیس از اتحادیه نگران می کند، جنبه های سیاسی این مساله است.

دانیلا شوارتزر، یکی از تحلیلگران آلمانی، نیز گفت مردم و مقامات آلمان از خروج انگلیس از اتحادیه ناراضی هستند. او معتقد است خروج انگلیس، مانند یک بیماری واگیردار، بر دیگر کشورهای اروپایی نیز تاثیرگذار خواهد بود.

امانوئل ماکرون، وزیر اقتصاد فرانسه، نیز هشدار داد انگلیس در صورت خروج از اتحادیه اروپا به اندازه جزیره کوچک «گرنزی» در جهان کم اهمیت خواهد شد.

همه پرسی طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، روز پنج شنبه (سوم تیر) در این کشور برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار