مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه وبویراحمد گفت: 50 درصد از منابع این نهاد در بخش حمایت های اجتماعی در مناطق محروم هزنیه خواهد شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ فرید محبی افزود:پنج درصد بودجه به طرحهای دانش بنیان و 10 درصد برای طرح های اشتغال زا در بخش تولید محصولات غذایی و زنجیره غذایی هزینه خواهد شد.

وی توجه کمیته امداد به توانمندسازی مددجویان را یاداور شد وافزود: دو درصد از اعتبارات قرار است به کارهای مطالعاتی در خصوص آثار اجتماعی و اقتصادی مشاغل اختصاص یابد.

محبی اظهار کرد: در خصوص بحث و تحقیق و آموزش ضمن خدمت نیز برنامه های متنوعی در دستور کار است که 480 میلیون ریال به این امر اختصاص یافته است.

وی گفت: تمامی محورهای حرکت امداد براساس برنامه های خاص خود است و صرفاً نگاه کمیته امداد به توانمندسازی است که بر این اساس برنامه پنج ساله خود را طراحی و تنظیم کرده است.

محبی با اشاره به اینکه سیاست های کمیته امداد در راستای برنامه پنج ساله ششم است، افزود: یکی از این محورها تهیه نقشه جغرافیایی فقر است که وضعیت فقر در استان را تهیه و نیازمندی های موجود در نقاط جغرافیایی استان را مشخص می کند.

وی با بیان اینکه محور دیگری که مشخص شده بحث نظارت بر عملکرد موسسات خیریه است، اظهار کرد: موسسات خیریه هرکدام بنا به سلیقه خود کار می کنند و خواهان نظارت بر کار آنها شد.

محبی از دیگر برنامه های کمیته امداد را توسعه مشاغل خانگی ، بهبود فضای کسب و کار برای مددجویان، مدیریت زنجیره های تولید و اقتصاد دانش بنیان با اولویت مناطق روستایی، ازدواج آسان و توسعه وامهای قرض الحسنه عنوان کرد.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه درخصوص مشاغل خانگی کمیته امداد 20درصد از برنامه ها و در حوزه مشاوره 36 درصد تحقق یافته، افزود: از نقاط قوت ما بحث نظارت بر طرحهای اشتغال است که موجبات پایداری طرح ها را فراهم می کند.

حدود 90هزار نفر در کهگیلویه وبویراحمد از حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) برخوردارند.
 
 
انتهای پیام /ف - س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.