مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مسجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر حدود 540 کانون فرهنگی و هنری راآماده برای اجرای طرح اوقات فراغت کرده ایم.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ حجت‌الاسلام رضا قاسمی اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی مساجد در سال 1371 طبق مصوبه 302 جهت مقابله یا تهاجم فرهنگی تأسیس شدند.
 
مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مسجد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فعالیت کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد افزود: اعضاء کانون‌های فرهنگی تاکنون اقدامات بسیار مطلوب و شاخصی جهت محقق شدن اهداف ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد اجرا کرده‌اند.
 
وی با بیان اینکه اجرای طرح اوقات فراغت یکی از مهم‌ترین طرح‌های کانون‌های فرهنگی مساجد است که در تابستان اجرا می‌شود، بیان داشت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته این طرح در بیش از 500 کانون فرهنگی مساجد استان اجرا خواهد شد.
 
قاسمی به حوزه فعالیت کانون‌های فرهنگی مساجد در استان اشاره کرد و گفت: این کانون‌ها در سه حوزه شهری، روستایی و عشایری فعالیت می‌کنند که 30 درصد از آنها شهری و 70 درصد روستایی هستند.
 
مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد با عنوان اینکه مجوز اجرای برنامه‌های طرح اوقات فراغت در هر کانون بعد انعقاد تفاهمنامه با دبیرخانه کانون‌های فرهنگی استان داده خواهد شد، تصریح کرد: در این تفاهم‌نامه اهداف، سیاست‌ها، راهبردها و وضعیت موجود مشخص شده است.
 
وی یادآور شد: برنامه‌ریزی و فعالیت کانون‌ها در راستای اصول و سیاست‌های کلان ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد جهت روشنگری و مبارزه با تهاجم فرهنگی است.
 
این مسؤول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را یکی از موثرترین و وسیع‌ترین مراکز فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: از سال 72 (که این مراکز فعالیت خود را به طور رسمی در کشور آغاز کردند) تاکنون هزاران جوان و نوجوان عضو این مراکز شده و فعالیت می‌کنند.
 
قاسمی در ادامه، حفظ، روخوانی، روان‌خوانی و آموزش صوت و لحن قرآن، احکام، نقاشی، مشاوره، خطاطی و کلاس‌های ورزشی را از جمله کلاس‌های طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی مساجد عنوان کرد و بیان داشت: این کلاس‌ها در دو بخش خواهران و برادران برگزار خواهد شد.
 
وی، آموزش چرم‌دوزی، خیاطی، گلدوزی و روبان‌دوزی را از نیز از دیگر کلاس‌های این طرح عنوان کرد و گفت: این کلاس‌ها معمولا ویژه بانوان برگزار می‌شوند.
 
قاسمی، یادآور شد: البته در برخی کانون‌های روستایی و عشایری کلاس‌های آموزشی مانند آشنایی با شرایط نگهداری و بیماری‌های دامی، آموزش روش‌های نوین در تولید محصولات دامی، شیوه صحیح استفاده از گیاهان دارویی، حصیربافی، طرز استفاده بهینه از محصولات دامی و گیاهی و مسائلی مانند ازدواج، بهداشت فردی و اجتماعی نیز برگزار می‌شود.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 540 کانون فرهنگی و هنری با بیش از 72 هزار عضو در سراسر استان فعالیت می‌کنند، گفت: سعی ما بر این است که تمامی این کانون‌ها را در تابستان فعال کرده و طرح اوقات فراغت را در آنها اجرا کنیم.
 
مسوول دیبرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد زمان آغاز مراجعه به دبیرخانه جهت انعقاد قرارداد و امضاء تفاهم‌نامه طرح اوقات فراغت را از اواخر تیر ماه (بعد از اتمام ماه مبارک رمضان) اعلام کرد و یادآور شد: این طرح تا پایان شهریور ماه در تمامی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ادامه دارد.
 
انتهای پیام/ف - س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.