دبیر شورای زکات شهرستان بروجرد از جمع آوری ۳۰۰ میلیون ریال خمس و زکات از کشاورزان در سه ماهه نخست امسال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت الاسلام سعیدی مطلق در جلسه شورای زکات شهرستان بروجرد گفت: شورای زکات بروجرد نسبت به سایر شهرهای استان در راستای ترویج فرهنگ و جمع آوری زکات رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
 
وی افزود: برای ترویج این فرهنگ دینی و دعوت از کشاورزان به فریضه انفاق در طول سه ماهه نخست امسال حدود ۱۵۰۰ کیسه مخصوص زکات و ۲ هزار برشور فرهنگی توزیع شده است.
 
دبیر شورای زکات بروجرد سرکشی از ۲۰ پروژه روستایی و پخش برنامه سلام آبادی در زمینه ترویج فرهنگ زکات را از برنامه های دیگر این شورا برشمرد و افزود: در کنار برنامه های فرهنگی ۳۵ مبلغ بطور مداوم کار تبلیغ در روستاها را برعهده دارد.
 
حجت السلام سعیدی مطلق افزود: نصب ۲۲ بنر در مسیر جاده بروجرد به خرم آباد و مسیرهای روستایی، برگزاری مسابقه زکات با همکاری رادیو بروجرد، ترویج فرهنگ زکات در مدارس بخش اشترینان و مرکزی، توزیع یک هزار جلد حدیث درخصوص زکات از طریق اداره تعاونی روستایی از برنامه های ترویج فرهنگ زکات بوده است.
 
وی نامگذاری ۴۰ میدان و بلوار در روستاها را از دیگر برنامه های ترویج شورا زکات برشمرد و گفت: در آینده ای نزدیک با همکاری شهرداری یکی از میادین و یا بوستان های بروجرد به نام زکات نامگذاری خواهد شد.
 
دبیر شورای زکات از حمایت ۱۰۰ خیر از مستمندان و نیازمندان این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: تمامی ادارات و ارگان ها میتوانند با شناسایی افراد خیر و نیکوکار شورای زکات را در راستای برنامه های فرهنگی و اجتماعی، کمک و یاری رسانی به روستاها و مناطق محروم و افراد نیازمند یاری نمایند.
 
وی افزود: امسال با همکاری ادارات نسبت به جمع آوری فطریه اقدام و بحساب شورای زکات استان واریز خواهد شد.
انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.