فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی «آتش بر» در مناطق بحرانی استان خبر داد و گفت: در حال حاضر «آتش بر» در منطقه بحرانی سپیدار به عنوان پایلوت راه اندازی شده است.

راه‌اندازی «آتش بر» در مناطق بحرانی کهگیلویه و بویراحمد   به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛محمد رحیم برزمند صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آتش‌سوزی یکی از مهم‌ترین مواردی است که به شدت به منابع طبیعی آسیب زده و گاها آنها را تخریب و نابود می‌کنند.
 
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد عوامل ایجاد آتش‌سوزی در منابع طبیعی را متفاوت عنوان کرد و افزود: اغلب آتش‌سوزی‌ها در نتیجه سهل‌انگاری مردم (روشن کردن آتش و خاموش نکردن آن در عرصه‌ها) اتفاق می‌افتد.
 
وی ادامه داد: در برخی موارد آتش‌سوزی در مناطق صعب‌العبور اتفاق می‌افتد و عواملی مانند وزش باد، کمبود وسایل مهار آتش‌سوزی، صعب‌العبور بودن منطقه و دمای هوا باعث شدت آتش در آن منطقه خواهد شد.
 
این مسؤول یادآور شد: در همین خصوص کارشناسان امر اقدام به مطالعه، بررسی و تعیین مناطق بحرانی آتش‌سوزی در استان کردند تا با تعیین این مناطق بتوانند اقدامات موثری در آن مناطق انجام داده و حتی‌الامکان از بروز آتش در آن مکان‌ها جلوگیری کنند.
 
برزمند گفت: احداث و راه‌اندازی «آتش بر» یکی از مهم‌ترین عوامل مدیریت و پیشگیری از بروز آتش‌سوزی در مناطق بحرانی است که با تلاش‌ها و همت مدیرکل منابع طبیعی استان توانستیم تاکنون در چند مورد اقدام به احداث یا راه‌اندازی آن کنیم.
 
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، مناطقی مانند سپیدار، تولگی، سرنجل کل، راهمالی و مناطق گرمسیری استان را از جمله مناطق بحرانی عنوان کرد و بیان داشت: در حال حاضر «آتش بر» در منطقه سپیدار به عنوان پایلوت آتش احداث و راه‌اندازی شده است.
 
وی از راه‌اندازی «آتش بر» در مناطق تولگی و سرنجل کل بویراحمد خبر داد و گفت: نهایت تلاش خود را جهت راه‌اندازی «آتش بر» در تمامی مناطق بحرانی استان خواهیم کرد تا بتوانیم ضمن مدیریت آتش‌سوزی‌ها از بروز آنها در این مناطق جلوگیری کنیم.
 
این مسؤول حفاظت از منابع طبیعی را نیازمند همکاری و مشارکت مردم به عنوان یکی از قطب‌های اصلی حافظان طبیعت دانست و اذعان کرد: منابع طبیعی به متعلق به همه مردم در همه دوران‌ها است و آنها می‌توانند در مدیریت و پیشگیری از آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع نقش موثری داشته باشند.
 
برزمند ضمن تقدیر از مشارکت و حضور فعال مردم در عرصه‌های منابع طبیعی و کمک‌های آنها، گفت: از تمامی مردم خواستاریم از روشن کردن آتش و رها کردن آن پس از ترک محل در حاشیه جنگل‌ها و مراتع خودداری کرده و حتما قبل از ترک محل آتش را خاموش کنند تا عواملی مانند باد باعث گسترش آتش در مراتع و بروز آتش‌سوزی‌های بزرگ نشود.
 
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: تلفن گویای 1504 منابع طبیعی در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخگویی به مردم عزیز است تا در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی در اسرع وقت با این شماره تماس گرفته و مورد را گزارش دهند تا بتوانیم به موقع به محل رسیده و آتش‌سوزی کنترل کنیم.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.