رئیس حفاظت محیط زیست مه ولات گفت: طي بازرسی از منزل یکی از متخلفان شکار و صید این شهرستان، آثاری متعلق به شکار یک رأس قوچ وحشی کشف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سید محمد رضا مسئله گو افزود: مأموران يگان حفاظت محيط زيست مه ولات با همکاری کلانتری مرکزی شهر فیض آباد و پلیس اطلاعات شهرستان طی بازرسی از یک منزل مقادیری پوست مربوط به یک رأس قوچ وحشی کشف و ضبط کردند.

وی ادامه داد: یک قبضه اسلحه ساچمه زنی به همراه 58 تیر فشنگ ساچمه، 12 تیر فشنگ غیر مجاز چهارپاره ، یک دستگاه فشنگ پرکنی، مقداری سرب، باروت و ساچمه، یک عدد تله مخصوص شکار چهارپا، یک دستگاه دوربین چشمی و یک عدد تور مخصوص شکار پرنده از دیگر کشفیات یگان حفاظت محیط زیست مه ولات از منزل این متخلف بود.

مسئله گو گفت: پس از تشكيل پرونده تخلف به عنوان شکار غیر مجاز یک رأس حیوان حمایت شده مطابق بند الف ماده 12 قانون شکار و صید و ماده 680 قانون مجازات اسلامی و از جهت نگهداری غیر مجاز فشنگ چهارپاره و ادوات غیر مجاز باستناد ماده 6 و 18 قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات، متهم مجرم شناخته شد و جهت سير مراحل قانونی تحويل مقامات قضايي شهرستان شد.

وی افزود: با عنایت به مصوبه شماره 380 شورایعالی حفاظت محیط زیست بهای هر رأس قوچ وحشی یکصد میلیون ریال است.

انتهای پیام/س - س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.