سمنان؛

گشایش نمايشگاه تذهيب و نقوش سنتی در موزه گرمابه پهنه سمنان

بيش از ۲۰ اثر تذهيب و نقوش سنتی اثر دانشجويان دانشكده هنر دانشگاه سمنان به نمايش گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ سرپرست اداره ميراث‌فرهنگی، صنايع‌دستی و گردشگری سمنان گفت: نمايشگاه تذهيب و نقوش سنتی در موزه گرمابه پهنه سمنان برپا شده است.
آرزو گلكار ضمن اشاره به برپایی نمايشگاه تذهيب و نقوش سنتی در موزه گرمابه پهنه سمنان افزود: در اين نمايشگاه بيش از ۲۰ اثر تذهيب و نقوش سنتی اثر دانشجويان دانشكده هنر دانشگاه سمنان به نمايش گذاشته شده است.
وی با بيان اينكه اين نمايشگاه تا پايان تير ماه گشوده است، گفت: علاقمندان می توانند همه روزه به غير از تعطيلات رسمی و جمعه‌ها، صبح ها از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ و عصرها از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۹:۳۰ از اين نمايشگاه ديدن كنند.
سرپرست اداره ميراث‌فرهنگی، صنايع‌دستی و گردشگری سمنان با یادآوری اینکه موزه گرمابه پهنه در مجاورت راسته بازار قدیم شهر سمنان واقع شده است، گفت : به استناد کتیبه سر در، اين بنا در زمان سلطنت میرزا ابوالقاسم بابر خان ( پادشاه دوره تیموری) و به دستور وزیرش خواجه غیاث الدین محمد بن خواجه تاج الدین بهرام سمنانی ساخته شده است.
گلكار تصریح کرد: اين موزه علاوه بر اينكه محلی برای نمايش آثار تاريخی است، دارای بخش‌های ديدنی از جمله هشتی ورودی، سربينه(رختكن)، گرمخانه و خزانه های آب سرد و گرم است.
وی افزود: موزه گرمابه پهنه سمنان در خيابان امام، بازار شيخ علاءالدوله، ضلع غربي تكيه پهنه واقع شده است.
انتهای پیام/ر
برچسب ها: موزه ، نمایشگاه ، تذهیب ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.