آفت برگ خوار بلوط به جان جنگل های سرواباد افتاد

رئیس منابع طبیعی شهرستان سروآباد گفت: شیوع آفت برگ خوار درخت بلوط ، در چند سال اخیر جنگل های این شهرستان را مورد تهدید جدی قرار داده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،ارکان حیدری گفت: شهرستان سروآباد با دارا بودن 70 هزار هکتار جنگل از نوع جنگل های بلوط زاگرس یکی از مهمترین شهرستان های جنگلی استان کردستان به شمار می آید.

وی افزود: اداره منابع طبیعی شهرستان سروآباد در سالجاری با شناسایی های انجام شده در سطح 15 هزار هکتار از کانون های بحران که مورد حمله قرار گرفته به صورت مستقیم درصدد پیشگیری و مبارزه با این آفت است.

رئیس منابع طبیعی شهرستان سروآبادبیان کرد: در سطح هزار هکتار از کانون های بحران، مبارزه فیزیکی و شیمیایی صورت گرفته که مبارزه فیزیکی شامل خراج کردن شاخه های آلوده و گذاشتن تله های فرمونی و مبارزه شیمیایی شامل سم پاشی بیولوژیک است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات و پیشگیری های به عمل امده موفق به کنترل و مهار این آفت در سطح هزار هکتار از کانون های بحران شده ایم.

حیدری درپایان با اشاره به اینکه درختانی آسیب دیده گفت:این درختان مجددا درحال بازسازی و ساختن برگ های تازه هستند،که امیدواریم در سال های آینده با تخصیص اعتبارات لازم آفت برگ خوار درخت بلوط را از بین ببریم.

انتهای پیام/م - س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.