مشاور پیشین امور راهبردی دفتر نخست وزیری انگلیس مدعی شد که وی، قلبا حامی خروج از اتحادیه اروپاست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «استیو هیلتون» مشاور پیشین امور راهبردی دفتر نخست وزیری انگلیس روز دوشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی «آی تی وی» مدعی شد که دیوید کامرون، قلبا حامی خروج از اتحادیه اروپاست.

هیلتون اظهار داشت اگر کامرون نخست وزیر نبود حتما به خروج از اتحادیه اروپا رای می داد. وی افزود: حتی اگر او یک نماینده پارلمان و یا عضو کابینه دولت نیز بود به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رای می داد؛ چون این باور قلبی اوست.

هیلتون ادامه داد: اما او به عنوان نخست وزیر، مساله را از زاویه دیگری نگاه می کند که البته این کار منطقی است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به «هراس افکنی» از سوی حامیان ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا پرداخت و عنوان کرد: شمار زیادی از مردم انگلیس داستان پردازی ها درباره عواقب منفی ناشی از خروج از اتحادیه اروپا را نمی پذیرند و بر این باورند که اتحادیه اروپا از نظر اقتصادی به گل نشسته است.

این مقام پیشین کابینه انگلیس مدعی شد: همه پرسی برکسیت یک «راه نجات» برای خروج از اتحادیه اروپاست و بر این اساس می توانیم آینده کشورمان را سامان دهی کنیم و در دنیا موفق ظاهر شویم.

هیلتون ادامه داد: من روزی را تصور می کنم که انگلیس یک کشور کاملا مستقل است و ما می توانیم کنترل اموری که برایمان اهمیت دارد را به دست بگیریم.

این فعال سیاسی در پاسخ به این سووال که چرا قریب به اتفاق کارشناسان اقتصادی از خروج از اتحادیه اروپا حمایت می کنند، گفت: سیاستمداران معمولا کارشناسانی را که مواضعشان را تایید کنند دوست دارند؛ به همین دلیل اظهارات آنها را منعکس می کنند.

اظهارات مشاور پیشین دیوید کامرون درحالی بیان می شود که تنها دو روز به برگزاری همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا باقی مانده است.

دیوید کامرون روز گذشته (یکشنبه) در یادداشتی که در ساندی تلگراف منتشر شد ضمن بی بازگشت خواندن نتایج همه پرسی برکسیت، هشدار داد که یک فقر تمام ‌عیار در انتظار کشورش پس از خروج از اتحادیه اروپا، خواهد بود.

نخست‌وزیر انگلیس با تأکید بر اینکه پنجشنبه روز سرنوشت سازی برای انگلیس به شمار می‌آید، اضافه کرد: در این روز ما تصمیمی را خواهیم گرفت که کمتر فرصتش پیش می‌آید. اگر ما تصمیم بگیریم که از اتحادیه اروپا خارج شویم، این اتفاق به همراه تمام عواقبش برای همه ما رخ خواهد داد؛ و حتی اگر بلافاصله متوجه اشتباهمان شویم دیگر راه بازگشتی نخواهیم داشت.

کامرون تصریح کرد: اگر شما صد در صد مطمئن به خروج از اتحادیه اروپا نیستید این ریسک را نکنید و در همه‌پرسی 23 ژوئن به ماندن در اتحادیه اروپا رای دهید.

نخست وزیر انگلیس همچنین شامگاه گذشته با حضور در برنامه تلویزیونی شبکه 'بی بی سی' ، بار دیگر از مردم کشورش خواست براساس حقایق در همه پرسی 23 ژوئن شرکت کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار