وب سایت مارکت واچ در مطلبی به بررسی زمان اعلام نتایج همه پرسی «برکسیت» پرداخت.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مارکت واچ گزارش داد که بازارهای مالی در آستانه همه پرسی پنج شنبه برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) روی لبه تیغ است؛ اما سرمایه گذاران برای اطلاع از نتایج آن باید بیشتر از معمول صبر کنند.

برخلاف انتخابات عادی، شمارش آرا بلافاصله در ساعت 10 شب به وقت لندن یعنی ساعت 5 عصر به وقت آمریکا، شروع نمی شود و آنان که بی صبرانه منتظر نتایج شمارش آرا هستند باید بیدار بمانند و اخبار محلی را پیگیری کنند.

به نوشته روزنامه تلگراف، دلیل عدم آگاهی این است که هیچ کدام از خبرگزاری های انگلیس حق حضور پای صندوق را ندارند چون حساسیت این موضوع، بسیار بالاست.  

به گزارش کمیسیون انتخابات انگلیس، انتظار می رود نتایج نهایی، همزمان با ساعات اولیه صبح روز جمعه در دسترس قرار گیرد اما احتمالا نتایج اولیه، بسیار زودتر از آن و با اعلام نتایج حوزه های انتخابیه بزرگ مشخص می شود.
 382 حوزه شمارش محلی اندازه های گوناگونی دارند پس نتایج بسیاری از حوزه های کوچک تر، زودتر اعلام خواهد شد.

تعداد رای دهندگان نیز-که تاثیر بسیار مهمی خواهد داشت-زودتر از اعلام نتایج، مشخص می شود و ممکن است باعث برخی معاملات زودهنگام در بازار شود. شرکت گسترده مردم به احتمال زیاد به معنی شبی خوش برای طرفداران ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا خواهد بود زیرا به این معنی است که جوانان بیشتری، که عمدتا طرفدار ماندن در اتحادیه اروپا هستند، در همه پرسی شرکت کرده اند.

رئیس کمیسیون انتخابات انگلیس و مامور ارشد شمارش آرا، «جنی واتسون،» نتایج نهایی را پس از جمع آوری کل آرا، در مقر شورای شهر منچستر اعلام خواهد کرد.

بسیاری از موسسات مالی و بانک ها از قبل اقدام به برگزاری نظر سنجی کرده اند تا پیشاپیش در جریان نتایج همه پرسی قرار گیرند. این یعنی بازارهای مالی ممکن است قبل از اعلام رسمی نتایج، واکنش نشان دهند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار