کرمانشاه؛

کرمانشاه رتبه 10 کشور را در سواد آموزی به خود اختصاص داد

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه سال 94 درخشان ترین سال فعالیت های سواد آموزی استان کرمانشاه بود گفت:رتبه کرمانشاه در سواد آموزی جز10 استان برتر کشوراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛محمدرضا بسامی  گفت:با توجه به شیوه جدید سنجش حدود 35 هزار نفر جمعیت بی سواد 10 تا 49 سال استان برآورد شده که در صورت همکاری سایر دستگاه ها در یک برنامه پنج ساله می توانیم این تعداد جمعیت را با سواد کنیم.

 وی با بیان اینکه سال گذشته سهمیه 18 هزار نفری برای سوادآموزی استان در نظر گرفته شده بود، گفت: سال 94 در مجموع 17 هزار و 333 نفر در دوره‌های مختلف سوادآموزی شرکت کردند.

بسامی  با اشاره به مشارکت بیش از 1800 نفر از دستگاه‌ در سال گذشته  جهت سواد آموزی افزود: سال گذشته بیش از 10 میلیارد تومان از اعتبارات ملی در حوزه سواد آموزی در این استان جذب شده است که در این زمینه اشتغال زایی خوبی در استان صورت گرفته است.

وی  گفت:برای افراد بی سوادی که باسواد می شوند پاداش نقدی در نظر گرفته شده و در سال 94 این مبلغ یک میلیون و 340 هزار ریال بوده و امسال یک میلیون و 396 هزار ریال است.

بسامی ادامه داد: مطابق مصوبه کمیته برنامه ریزی استان، هر معلمی که بتواند یک نفر را با سواد کند یک امتیاز شغلی برایش لحاظ می شود و یک معلم در طول سال می تواند با باسواد کردن 25 نفر حداکثر 25 امتیاز کسب کند این در حالی است که این 25 امتیاز معادل ارایه یک مدرک تحصیلی توسط معلمان برای ارتقا امتیاز شغلی خودشان است.

انتهای پیام/ح



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.