فرمانداری چالدران همزمان با روز اصناف جلسه بررسی مسائل و مشکلات اصناف و بازاریان چالدران با حضور فرماندار در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، فرماندار چالدران در این جلسه با تبریک ماه مبارک رمضان ،هفته قوه قضائیه،میلاد امام حسن(ع) و روز اصناف گفت: افزایش درآمد مردم و به تبع آن سطح رفاه مردم چالدران،رونق بازار کسب و کار، حمایت از سرمایه‌گذاران و توسعه اشتغال از مهم‌ترین اولویت‌های دولت تدبیر و امید در چالدران است.

حسین زاده با اشاره به جایگاه ویژه چالدران در تخصیص و جذب اعتبارات و اجرای پروژه های عمرانی ناتمام مانده این شهرستان همچون سد خاکی بابا احمد و جاده چالدران به آواجیق که سهم عمده ای از اعتبارات را به خود اختصاص داده بودند، اظهار داشت :با اتمام این پروژه ها ان شاالله جهت اعتبارات بطرف اصلاح زیر ساختهای اقتصادی و عمرانی منطقه با رویکرد و سرمایه گذاری بخش خصوصی خواهد بود.

وی اظهار کرد: با اشاره به قابلیت های چالدران در بخش کشاورزی و دامپروری،توسعه کشاورزی با توجه به کشت های متناسب مکانیزه، افزایش راندمان تولید ، ایجاد صنایع تبدیلی همچون لبنیات ،توسعه گردشگری با وجود آثار تاریخی ثبت شده جهانی همچون قره کلیسا ،مقبره سید صدرالدین ، آثار طبیعی و آبگرم های معدنی که در شهرستان وجود دارد.

مقام عالی دولت در چالدران با تاکید بر اینکه ما به جد پیگیر الحاق چالدران به منطقه آزاد ماکو هستیم گفت:شهرستان چالدران از مرز 144 کیلومتری خود تا به امروز بر خلاف دیگر شهرستانهای مرزی همجوار هیچ بهره ای از نظر اقتصادی نبرده است و ما مصرانه در تلاش هستیم تا با ساماندهی مرز چند معبر که مورد درخواست مردم ساکن در مناطق مرزی شهرستان است را به منظور بازرگانی و تسهیل در تجارت و معیشت مردم ایجاد نماییم.

وی تصریح کرد:امید می‌رود با رویکرد تعاون و همکاری که باید در بین مردم و مسئولان ایجاد شود شاهد احداث و راه اندازی کارگاه‌های کوچک و بزرگ تولیدی در شهرستان باشیم که این رونق و امنیت پایدار اقتصادی را به ارمغان خواهد آورد.

امام جمعه چالدران نیز در این جلسه براشاره به اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری تاکید شده اظهار داشت:بزرگترین موهبت الهی بعد از نعمت سلامت، امنیت است که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در سایه رهبری مقام عظمای ولایت و به برکت خون پاک شهداء، ایران اسلامی از امنیت کامل برخور دار است و در سایه این امنیت، ایران اسلامی توانسته است در تمامی شاخص های توسعه از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار باشد.

در پایان این جلسه اصناف و بازاریان به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند ، و از چند اصناف نمونه تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.