اگر روستاییان در مصرف آب صرفه‌جویی نکنند تشنگی در کمین آن هاست .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه سرانه مصرف آب هر روستایی در شبانه روز را 150 تا 200 لیتر اعلام کرد و گفت: فصل گرما آغاز شده و اگر روستاییان در مصرف آب صرفه‌جویی نداشته باشندبا کمبود آب مواجه خواهند شد

 ایرج شهبازی با اشاره به اینکه سرانه مصرف استاندارد آب برای هر فرد روستایی در شبانه روز را 150 لیتر شبانه است  افزود: متاسفانه این رقم در استان کرمانشاه تا 200 لیتر هم می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کرمانشاه بهای ناچیز آب را از جمله دلایل مصرف بالای آن در بخش روستایی دانست و تاکید کرد: اگر همین مقدار پول را دریافت نکنیم خدمت رسانی به روستاییان تحت شعاع قرار می‌گیرد.

شهبازی از بدهی  حدود 30 میلیارد ریالی روستاییان به شرکت آب و فاضلاب روستایی خبر دادگفت: از مشترکین توقع داریم همین رقم کمی که بابت آب می‌پردازند را به موقع پرداخت کنند.

وی در ادامه به وضعیت پوشش آب در روستاهای استان اشاره و اظهار کرد: شاخص برخورداری آب روستایی در استان کرمانشاه 79.61 درصد و  در کشور 77.2 درصد است.

شهبازی با بیان اینکه در حال حاضر در مجموع 2602 روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی است، اظهار کرد: از این تعداد 1754 روستا بالای 20 خانوار و 848 روستا زیر20 خانوار هستند.

وی همچنین جمعیت تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان را نیز بیش از 546 هزار نفر عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه منابع تامین آب روستاهای استان را نیز 270 حلقه چاه، 290 دهنه چشمه و هفت رشته قنات اعلام کرد.

انتهای پیام/ح



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.