شاعران هفته گذشته و به مناسبت میلاد امام حسن (ع) به دیدار مقام معظم رهبری رفتند و در این دیدار به شعرخوانی پرداختند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاعران در روز دوشنبه هفته گذشته و به مناسبت میلاد امام حسن (ع) به دیدار مقام معظم رهبری رفتند. از جمله شاعرانی که در این مراسم حضور داشتند می توان به ناصر فیض، عباس براتی پور، مرتضی امیری اسفندقه، محمد مهدی سیار، فاضل نظری، علیرضا قزوه و علی داوودی اشاره کرد. در این مراسم 150 شاعر از نقاط مختلف کشور حضور داشتند و 20 نفر آنها به شعرخوانی پرداختند.  
 
جلسه شورای عالی برنامه ریزی و تالیف منابع آموزش بنیاد سعدی برگزار شد. در این جلسه کاهش ساعات آموزش دوره و حذف دوره آموزش ادبیات فارسی از جمله اصلاحات این جلسه بود. پس از اظهار نظر اعضا و با اصلاحات انجام شده، طرح استاندارد آموزشی بنیاد سعدی تصویب و مقرر شد به طور آزمایشی به مدت 5 سال مورد استفاده قرار گیرد.

آیین تجلیل از نهادها و موسسات همکار در برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شامگاه سه شنبه اول تیر برگزار شد. در این مراسم علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بار دیگر بر سیاست این وزارتخانه در واسپاری امور به صنوف مرتبط با حوزه های فرهنگی و هنری تاکید کرد و گفت: امیدواریم ظرف یکی دو سال آینده کل کار نمایشگاه بین المللی کتاب را به خود صنوف واگذار کنیم. 

نخستین جلسه بررسی و ارزیابی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت ارشاد برگزار شد. وی در این جلسه گفت: این جلسات نظارت و ارزیابی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران می تواند به راهکارهایی به منظور اجتناب از برخی از خطاها منجر شود و مسیر نمایشگاه آینده را مشخص کند.
 
طرح تابستانه کتاب همزمان با عید فطر و با شعار فراغتی و کتابی کار خود را آغاز می کند و تا یک ماه ادامه خواهد داشت.این طرح تا آخرین ساعات روز 15 مرداد ماه سال جاری فعال خواهد بود. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز فعالیت های این مرکز را در تابستان سال جاری اعلام کرد.
 
مراسم ترحیم پدر شعر انقلاب در هفته گذشته برگزار شد. در این مراسم افرادی چون علی جنتی وزیر فذهنگ و ارشاد اسلامی، سید علباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی حاضر شدند. در حاشیه این مراسم علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اندک بودن ولنگاری فرهنگی در ادبیات گفت و اظهار داشت: ولنگاری فرهنگی در بعضی رمان ها وجود دارد که ما از انتشار آن در جامعه جلوگیری می کنیم.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار