مهدیه الهی قمشه ای متخلص به «آتش» در هفته گذشته درگذشت.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سومین هفته تیر ماه سال 1395، مانند هفته های گذشته آبستن رخدادهای ادبی مختلفی از جمله درگذشت مهدیه الهی قمشه ای شاعر، مولوی شناس و پژوهشگر ادبیات عرفانی بود.

وی پس از تحمل رنج از دست دادن دو فرزند و پشت سر گذاشتن روزهای دشوار بیماری در روز 19 تیر ماه سال جاری دار فانی را وداع گفت.

این شخصیت فرهنگی کشورمان آثاری با عناوین «بهار عشق»، «معبد عشق»، «کربلا وادی عشق» و «خاطرات من با پدرم» را از خود بر جای گذاشته است.

* اعلام خبر قطعیت حضور شانزده ناشر کشورمان در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت یکی دیگر از اخبار ادبی هفته گذشته بود.

بر اساس آنچه که در قالب تازه ترین سخنان امیر مسعود شهرام نیا، مدیر عامل مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی کشور منتشر شده تا به امروز 16ناشر برای حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت ثبت نام کرده اند و حضور آنها در این نمایشگاه قطعی شده است. این ناشران آثاری به زبان های غیر فارسی ترجمه یا تألیف کرده اند.

* همچنین از رخدادهای ادبی دیگر هفته ای که گذشت می توان به اهدای 12میلیارد ریال حواله خرید کتاب به روستاهای دوستدار کتاب اشاره کرد.

بنابر آنچه همایون امیرزاده، مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تازه ترین سخنان خود اعلام کرده از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغ 12 میلیارد ریال حواله خرید کتاب به شهرهای نامزد پایتخت کتاب ایران، روستاهای برگزیده در دو دوره جشنواره روستاهای دوستدار کتاب، گروه های برگزیده دومین دوره ترویج کتابخوانی و بیست استان و شهرستان کمتر برخوردار اهدا شده است.

یادآور می شود در هفته گذشته علاوه بر برگزاری اختتامیه چهاردهمین جایزه قلم زرین، لوح و تندیس پایتخت کتاب ایران از اهواز به نیشابور رفت.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار