ساری،

آلبالو، بهترین مسکن تشنگی

آلبالو یکی از میوه های فصل تابستان است که مصرف آن برای افرادی که در این فصل عطش فراوان دارند، بهترین دارو محسوب می شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازساری، آلبالو از جمله ميوه‌های لذیذ فصل تابستان است که هم به صورت تازه خورده می شود و هم از آن در تهیه انواع غذاها، دسرها و شيرينیهای مختلف فصل استفاده می شود.

تهیه مربا و شربت های خوشمزه از دیگر مصارف میوه آلبالو است که خوردن شربت آن در فصل گرما خاصيت عطش‌زدايی دارد.

این میوه غنی از ویتامین‌ها به‌خصوص ویتامین C، انواع آنتی‌اكسیدان‌، آهن، کلسیم، فسفر، کلر، گوگرد، منیزیم، سدیم، پتاسیم، مس، روی، منگنز و کوبالت است.

به طوری که کارشناس ارشد دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره ارزش غدایی این میوه دلچسب فصل تابستان می گویید: آلبالو ارزش غذایی فراوانی دارد و میزان قند آن پایین است و مصرفش به تمام گروه‌های سنی، به‌خصوص افراد مبتلا به چاقی، چربی و فشارخون بالا توصیه می‌شود زیرا كاهش‌دهنده چربی و فشارخون است و اشتها را کم می‌کند.

شقایق ریحانی با بیان اینکه آلبالو طبيعتی سرد دارد و خوردن آن به افراد گرم‌ مزاج توصيه می ‌شود، افزود: با توجه به آبدار بودن آلبالو، مصرف این میوه برای دفع سنگ كلیه و رفع مشكل سنگ كیسه صفرا سودمند است.

وی با تاکید بر اینکه ميوه‌ آلبالو برای بيماران روماتيسمی و قلبی فوق‌العاده مفيد است، گفت: چون آلبالو ادرارآور است پتاسيم آن از باقيمانده نمک در عروق جلوگيری می کند و به صورت ادرار آن را خارج می ‌کند و در نتيجه به قلب کمک می کند.

این کارشناس ارشد دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه آلبالو حاوی مقادير قابل ملاحظه‌ای ملاتونين است، مصرف آن را برای درمان بی خوابی مفيد اعلام کرد.

ریحانی با اشاره به اینکه میوه آلبالو، نیروبخش است و خاصیت ضدعفونی‌ کننده بر روده‌ را دارد، مصرف آن را برای علاج درد حاصل از کشیدگی ماهیچه‌ها، ورم معده، خارش پوستی، اعصاب، التهاب و ورم کلیه، مشکلات صفراوی، حالت تهوع، تصلب شرایین و ‌نقرس مفید اعلام کرد.

میوه تابستانی آلبالو، ضمن برخورداری از خواص و ارزش غدایی، منبع مناسبی برای کسب درآمد باغداران نیز محسوب می شود به طوری که ارزش اقتصادی آن امسال در مازندران 90 میلیارد ریال اعلام شده است.

به طوری که یکی از باغداران شرق مازندران با برخورداری از 2 هکتار باغ آلبالو، گفت: 16 تن آلبالو امسال از باغات خود برداشت و روانه بازار مصرف کرده است.

این باغدار با بیان اینکه اعضای خانواده اش دوشادوش او در برداشت این میوه تابستانی کمک حالش بودند افزود: امسال توانست با فروش محصول آلبالو 50 میلیون تومان درآمد عاید خود و خانواده اش کند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران هم با بیان اینکه درخت آلبالو در بیشتر مناطق مازندران از جمله شهرستان های آمل، نوشهر، چالوس، نور، سوادکوه و ساری قابل کشت است، گفت: 400 هکتار از باغات مازندران را درختان آلبالو تشکیل می دهند.

شکوهی برداشت این میوه تابستانی را امسال از باغات مازندران 3 هزار تن پیش بینی کرد که تا کنون 90 درصد آن برداشت شده است.

وی افزود: به دلیل شرایط مطلوب آب و هوایی و اعمال مدیریت باغداری مناسب و همچنین شرایط بهزراعی که از سوی باغداران اعمال شده بود، برداشت آلبالو امسال در مقایسه با پارسال با 20 درصد افزایش همراه بوده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران میزان عملکرد باغات آلبالو مازندران را در هر هکتار 8 تن عنوان کرد.

کارشناس باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران هم متوسط قیمت هر کیلو میوه آلبالو را در باغات استان 3 هزار تومان بیان کرد که ارزش اقتصادی آن به 90 میلیارد ریال می رسد.

ملایی با بیان اینکه برداشت آلبالو از اوایل خرداد در مازندران آغاز می شود و تا اوایل تیر ادامه دارد، افزود: این محصول علاوه بر تازه خوری، به استان تهران و از آنجا به سایر استان های کشور ارسال می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، آلبالو ، مسکن ، تشنگی ، تابستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار