فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد وسعت آتش‌سوزی اخیر در عرصه جنگلی کوه نیر را 36 هکتار اعلام کرد.

 
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛محمدرحیم برزمند با اشاره به آتش‌سوزی اخیر در عرصه‌های جنگلی کوه نیر واقع در منطقه لوداب شهرستان بویراحمد اظهار کرد: آتش‌سوزی در جنگل‌ها دلایل گوناگونی دارد اما سهل‌انگاری‌ها اصلی‌ترین دلیل آتش‌سوزی به شمار می‌رود.
 
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هر چند در خصوص دلیل آتش‌سوزی در کوه نیر چیزی تاکنون مشخص نیست اما باید به دنبال فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از این آتش‌سوزی‌ها باشیم که دلایل اصلی آن سهل‌انگاری افراد است.
 
برزمند به وسعت آتش‌سوزی در جنگل کوه نیر اشاره کرد و گفت: تقریبا 36 هکتار از این عرصه‌های جنگلی طعمه آتش شد که همه به خصوص مردم برای خاموش کردن آتش با ما همکاری کردند.
 
وی با قدردانی از همه دستگاه‌ها اعم از بخشداری لوداب و همچنین هلال‌احمر و نیروهای بسیج و اقشار مختلف مردمی و به خصوص همکاران خود در منابع طبیعی استان و شهرستان بویراحمد گفت: برای خاموش کردن آتش عزم عمومی ایجاد شده بود و صحنه‌های به یاد ماندنی از حضور مردم در خاموش کردن آتش مشاهده کردیم.
 
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد اعزام بالگرد از استان فارس برای کمک به اطفای حریق در جنگل را یکی از اقدامات خوب مسؤولان منابع طبیعی استان ذکر کرد و گفت: در چنین مواقعی باید از همه توان درون و برون استان استفاده لازم را ببریم.
 
برزمند با قدردانی از مردم روستاهای وحدت و آزادی گفت: مردم این روستاها جهادی وارد عمل شدند و حتی مشاهده کردیم که کودکان آن‌ها همپای بزرگسالان برای خاموش کردن آتش وارد میدان شده‌اند.
 
این مسؤول با درخواست از رسانه‌ها و به خصوص صدا و سیما برای فرهنگ‌سازی جهت جلوگیری از آتش‌سوزی در جنگل‌ها گفت: به دلیل علف‌های خشکی که در این فصل به وفور در مناطق جنگلی وجود دارد کوچکترین جرقه‌ای موجب سوختن صدها اصله درخت و خسارات زیادی به مناطق جنگلی می‌شود.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.