رئیس دادگستری گچساران با اشاره به 503 مورد تشکیل پرونده مطالبه مهریه در این شهرستان در سال 94 گفت: با توجه به آمار 314 پرونده در سال 93، در این زمینه افزایش 60 درصدی داشته‌ایم.

افزایش مطالبه مهریه در گچساران   به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛رضا میشان در نشست خبری ویژه هفته قوه قضائیه با اصحاب رسانه و خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: بعد از سرقت‌های تعزیری، ضرب و جرح عمدی رتبه دوم جرم در گچساران بوده که در این خصوص یک‌هزار و 111 پرونده طی سال گذشته به این موضوع اختصاص داشته است.
 
وی افزود: این جرم نیز خوشبختانه در سال گذشته نسبت به سال 93 کاهش 9 درصدی داشته است.
 
رئیس دادگستری گچساران با اشاره جرائم حمل مواد مخدر، کلاه‌برداری، ایجاد مزاحمت با چاقو و تصرفات غیرقانونی در این شهرستان خاطرنشان کرد: این جرائم نیز طی سال گذشته نسبت به سال 93 با کاهش همراه بوده است.
 
میشان با اشاره به رسیدگی به پرونده‌های حقوقی در گچساران گفت: طی سال گذشته بیشترین درخواست و ادعای مراجعه‌کنندگان مطالبه وجه نقد بوده که به نسبت سال 93 رشد 45 درصدی داشته است.
 
وی دعاوی خانوادگی را از دیگر موضوعات مورد رسیدگی در دادگستری گچساران عنوان کرد و افزود: طلاق، مطالبه مهریه و الزام به تمکین طی سال 94 نسبت به سال 93 از رشد برخوردار بوده است.
 
میشان با اشاره به برخورد قوه قضائیه به متصرفان اموال و منابع طبیعی بیان کرد: در این خصوص 35 پرونده در سال 94 منهی به صدور رأی شده که از حدود 10 هکتار از اراضی و منابع ملی رفع تصرف و به دولت بازگردانده شده است.
 
رئیس دادگستری گچساران برخورد با شکارچیان و صیادان متخلف را از دیگر موضوعات مورد رسیدگی در دادگستری این شهرستان عنوان و تصریح کرد: در این مورد 225 میلیون ریال جریمه نقدی صادر و از این افراد وصول شده است.
 
میشان اداره ثبت اسناد و املاک را از ادارات زیرمجموعه دادگستری گچساران عنوان کرد و افزود: اداره ثبت اسناد و املاک گچساران طی سال گذشته در زمینه صدور اسناد تک‌برگ 10 هزار و سه سند تک‌برگ صادر و به اشخاص حقیقی و حقوقی ارائه شده است.
 
وی پزشکی قانونی را از دیگر ادارات زیرمجموعه قوه قضائیه گچساران مطرح و ابراز کرد: طی سال گذشته در این اداره به 3 هزار و 130 مورد از مراجعات مراجعه‌کنندگان رسیدگی و گواهی صادر شده است.
 
انتهای پیام/ف
برچسب ها: افزایش ، مهریه ، گچساران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.