مشاغل خانگی در استان زنجان مورد بی توجهی قرار گرفته است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبر نگاران جوان از زنجان ؛ مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان زنجان گفت: متاسفانه در سطح استان زنجان به بحث مشاغل خانگی بهاء و ارزش داده نمی شود.

صیادی افزود: در استان زنجان باید خوشه های تولیدی حمایت شود و به نوعی ایجاد این مشاغل هم در وهله اول نیاز به آموزش و حمایت دارد چرا که با اعطای تسهیلات ویژه می توان در توسعه مشاغل خانگی موفق بود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در سطح استان زنجان به بحث مشاغل خانگی بهاء و ارزش داده نمی شود، ادامه داد: آموزش های فنی کلید اشتغال است بنابراین باید به این امر بسیار مهم توجه وِیژه شود و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی باید به امر آموزش توجه جدی شود و دستگاه های اجرایی آموزش را مد نظر قرار دهند.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان زنجان گفت :برای حمایت از متقاضیان مشاغل خانگی، تسهیلات بانکی برای افراد دارای گواهینامه مهارتی ارائه می شود که متاسفانه با وجود تعداد زیاد متقاضیان اعتبارات محدودی به این امر اختصاص داده می شود.

وی به رویکرد فنی و حرفه ای زنجان اشاره کردو گفت: در این راستا این مجموعه توسعه مشاغل خانگی را در دستور کار جدی خود دارد چرا که در اکثر کشورهای پیشرفته توجه به مشاغل خانگی باعث ایجاد اشتغال شده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.