مدیر امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش از افزایش تعامل بین شهرداری و آموزش و پرورش برای پرداخت عوارض 5 درصدی خبر داد.

نورعلی عباس‌پور مدیر امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص پرداخت عوارض 5 درصدی شهرداری به آموزش و پرورش گفت: در این خصوص ابهاماتی در آیین‌نامه و در خود ماده قانونی وجود دارد.

وی ادامه داد: تلاش بر این است تا این ابهامات به حداقل برسد و شهرداری‌ها باید هر 3 ماه یکبار گزارش عملکرد به آموزش و پرورش ارائه دهند.

عباس‌پور با بیان اینکه تدوین نرم‌افزاری برای ارائه عملکرد شهرداری‌ها مفید است، گفت: هنوز اقدامی برای راه‌اندازی این نرم‌افزار انجام نشده لذا شهرداری‌ها باید به روال سابق گزارشی از میزان درآمد خود به آموزش و پرورش ارائه دهند.

مدیر امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: طی یکی دو سال اخیر میزان همکاری‌ها افزایش یافته و در شورای آموزش و پرورش تلاش شده تا شهرداری‌ها بیش از پیش پاسخگو باشند، حتی در مواردی‌ دیوان محاسبات نیز وارد ‌شده تا حقوق آموزش و پرورش پرداخت شود.

عباس‌پور با اشاره به اینکه با افزایش تعاملات میزان دریافتی و الزامات قانونی در آموزش و پروش افزایش می یابد، اظهار کرد: درآمد حاصل از این عوارض به طور کامل برای ساخت و ساز مدارس استفاده می‌شود.

وی از اجرایی نشدن ماده 16 قانون شوراها خبر داد و بیان کرد: در نقشه جامع شهر پیش‌بینی شده لکه‌های آموزشی به مالکیت آموزش و پرورش درآید و چنانچه آموزش و پرورش 18 ماه این لکه‌ها را خریداری نکند از مالکیت خارج می‌شود.

مدیر امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش گفت: از محل ساخت واحدهای تجاری باید مبالغی به آموزش و پرورش پرداخت شود که این قضیه هم محقق نشده است و به طور جدی در سال تحصیلی جدید به دنبال تحقق قانون‌ها هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار