معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در کهگیلویه و بویراحمد از طریق زنبورداری برای 3 هزار نفر اشتغال‌زایی ایجاد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛محمدجعفر طالبیان‌پوراظهار کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شرایط آب و هوایی و پوشش گیاهی متنوع سالانه مقدار زیادی عسل تولید می‌شود.
 
طالبیان‌پور افزود: در کهگیلویه و بویراحمد یک‌هزار و 200 گونه گیاهی وجود دارد که موجب شده تا در استان عسل‌هایی با بهترین کیفیت و در طعم‌های مختلف تولید شود.
 
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت 2 هزار زنبوردار در این استان خبر داد و گفت: در کهگیلویه و بویراحمد از طریق زنبورداری برای 3 هزار نفر اشتغال‌زایی ایجاد شده است.
 
وی تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از قطب‌های تولید عسل در کشور قابلیت برداشت 900 تن عسل را دارد که متأسفانه این مقدار امسال به دلایل مختلف کاهش پیدا کرده است.
 
این مسؤول به عمده مشکلات زنبورداران استان اشاره کرد و افزود: در استان بازاری برای عرضه عسل وجود ندارد که این مهم مشکلات زیادی را برای زنبورداران به وجود آورده است.
 
طالبیان‌پور نبود واحدهای بسته‌بندی را از دیگر مشکلات زنبورداران استان عنوان کرد و گفت: در این خصوص مسؤولان باید توجه ویژه داشته باشند تا از عرضه عسل‌های تقلبی در استان جلوگیری شود.
 
وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی از زنبورداران حمایت می‌کند، گفت: برداشت عسل در استان از اواخر خرداد‌ماه شروع شده و تا مرداد‌ماه ادامه دارد.
 
انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.