مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبارات سد تنگ سرخ یاسوج از طریق منابع خارجی و بخش خصوصی تأمین می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛علی لطفی با اشاره به پیشرفت اندک سد تنگ سرخ یاسوج، گفت: سد تنگ سرخ نیازمند 250 میلیارد تومان اعتبار است، همچنین سامانه انتقال، شبکه، تصفیه‌خانه و شبکه پایین دست سد نیازمند 450 میلیارد تومان اعتبار بوده و در سرجمع این سد نیازمند 700 میلیارد تومان اعتبار می‌باشد.
 
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با سالی 12 یا 13 میلیارد اعتبار نمی‌شود کار خاصی در سد انجام داد که به همین دلیل پیگیر تأمین اعتبارات این سد از طریق بخش خصوصی و سایر منابع خارجی هستیم.
 
وی دلیل اصلی کاهش پیشرفت فیزیکی سد تنگ سرخ متناسب با برنامه زمان‌بندی را مشکلات مالی و تملکی دانست و افزود: خسارت مخازن دریاچه سد بالاست و بیش از 50 میلیارد خسارت مخزن است که اعتبارات عمومی برای پرداخت این هزینه کافی نیست.
 
این مسؤول بر رفع مشکل تملک سد تنگ سرخ تأکید کرد و افزود: در تلاش برای رفع مشکل تملکی سد هستیم و بعد برای تأمین منابع مالی برنامه‌ریزی خواهیم کرد.
 
لطفی در پاسخ به اینکه آیا احداث سد تنگ سرخ در اولویت پروژه‌های دولت قرار دارد، افزود: در حال حاضر پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی 70 تا 80 درصد در اولویت برنامه‌های دولت است اما سد تنگ سرخ پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نداشته است.
سد تنگ سرخ که عملیات آن بهمن سال 1390 آغاز شد، در فاصله 15کیلومتری جنوب شرقی شهر یاسوج قرار دارد.  
این سد از نوع خاکی با هسته رسی و به ارتفاع حدود 80 متر از بستر سنگی پیش بینی شده است. 

 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.