300 واحد صنفی فاقد پروانه کسب در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس اداره امور اصناف و تشکل‌های صنفی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی یکسال گذشته 300 واحد صنفی فاقد پروانه کسب در سطح کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ الله‌کرم رزاقی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نزدیک به 24 هزار واحد صنفی در بخش‌های توزیعی، تولیدی و خدمات فنی در استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند.
 
رئیس اداره امور اصناف و تشکل‌های صنفی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: از سوی کارشناسان و بازرسان این سازمان طی یکسال گذشته 300 واحد صنفی فاقد پروانه کسب در سطح استان شناسایی شد.
 
وی با بیان اینکه ایجاد 3 هزار و 800 فرصت شغلی مهم‌ترین دستاورد صدور 3 هزار پروانه کسب طی یکسال گذشته در استان است، گفت: 350 مورد از این پروانه‌های کسب صادر شده ایثارگری است.
 
رئیس اداره امور اصناف و تشکل‌های صنفی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خوشبختانه در ارزیابی‌های سال گذشته موفق به کسب رتبه سوم در ساماندهی واحدهای فاقد پروانه کسب در سطح کشور شدیم و اجرای طرح شناسایی و ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه کسب امسال با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.
 
وی با اشاره به تشکیل ستاد اجرایی ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب در استان گفت: ساماندهی واحدهای صنفی از مهمترین برنامه‌‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت در حوزه اصناف در سال 95 است.
 
رئیس امور اصناف صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به این منظور برای تنظیم مناسب بازار، ایجاد افزایش سطح رقابت، ارتقای بهره‌‌وری شبکه توزیع دولت مؤظف است واحدهای صنفی بدون پروانه کسب را ساماندهی کند.
 
رزاقی تصریح کرد: واحدهای فاقد پروانه کسب ضمن معرفی به اداره نظارت بر اماکن عمومی، برای افزایش دو برابری نرخ مالیات، عوارض شهرداری به دستگاه‌های اجرایی مربوطه معرفی خواهند شد.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.