دانشیار دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: دانشگاه ها می توانند ضرباهنگ توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، فکری یک جامعه قلمداد شوند.

دانشگاه‌ها ضرباهنگ توسعه اقتصادی قلمداد می‌شوندبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛نظر دهمرده افزود: حمایت دانشگاه ها از توسعه اقتصادی، ارائه و مهارت های فنی به روز در میان نیروی کار است.

وی ادامه داد: اکتشافات علمی که به نوآوری های صنعتی می انجامد، بخصوص از طریق کاربردهای دانشگاهی تصویری مهم از کمک دانشگاه ها به توسعه اقتصادی است.

دهمرده تصریح کرد: برخی دانشگاه ها در اطراف خود مراکز صنعتی کوچکی ایجاد می کنند که می تواند اکتشافات علمی را جذب و از آن برای بهره وری اقتصادی استفاده کنند.

وی نصریح کرد: دانشگاه ها می توانند با ایجاد سریع منابع انسانی با مهارت و دانش اساسی، به گسترش پاسخگویی در بازار نیروی کار کمک کنند.

وی در پایان گفت: حمایت از نیروهای متخصص بومی و اعتماد به این نیروها می تواند نقش عمده ای در توسعه فرهنگی و اقتصادی جامعه داشته باشد و این حس اعتماد انگیزه را در بین جوانان بیشتر خواهد کرد و بازدهی کار در همه زمینه ها و عرصه ها بهتر خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار