رئیس هیات ورزش‌های روستایی و عشایری استان سیستان و بلوچستان گفت: هیات ورزش‌های روستایی و عشایری نقش تعیین كننده ای در تعمیم و گسترش ورزش در روستاها و مناطق عشایری استان سیستان و بلوچستان داشته است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛براهویی افزود: طی سالهای اخیر اقدامات گسترده ای در خصوص ساخت و ساز اماكن ورزشی در روستاها صورت گرفته كه باید اقدامات بیشتری در خصوص جلب توجه و مشاركت بیشتر جوانان روستایی در جهت انجام فعالیت های ورزشی صورت پذیرد.

وی ادامه داد: تغییر شیوه زندگی از سنتی به مدرن باعث گردیده فرایند بی تحركی و پیامد آن رشد انواع بیماریها در بین جوامع روستایی افزایش پیدا كند كه با دادن اطلاعات و آگاهی و همچنین آماده نمودن زیرساخت های ورزشی و مهیا نمودن زمینه اجرای فعالیت های ورزشی در جهت نهادینه كردن فرهنگ ورزش كردن در بین جوامع روستایی باید تلاش و كوشش لازم انجام شود.

وی اظهار داشت: انسان سالم نقش محوری دارد و انسان سالم در ابعاد جسم، روح و روان و ذهن تجلی پیدا می كند و یكی از مناسبت ترین و پذیرفته ترین اقدامات در جهت سالم سازی جوامع استفاده از تربیت بدنی و ورزش است.

وی در پایان گفت: تربیت و ورزش با كاركردهای متنوع تاثیرات شگرفی در جهت تامین سلامت و بهداشت، نشاط عمومی و رفتارهای پسندیده اجتماعی جوامع انسانی دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار