اهواز؛

شهر بیدار در اهواز

در جشنواره شهر بیدار از فرصت تقارن ماه رمضان با ایام فراغت دانش‌آموزان استفاده و برنامه‌های معنوی، مذهبی و فرهنگی بهره‌برداری برای این قشر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رییس انجمن نمایش اهواز گفت: جشنواره شهر بیدار از ابتدای ماه مبارک رمضان تا آخر این ماه در تالار آفتاب اهواز برگزار می‌شود.

مهرداد بهراد اظهار کرد: جشنواره شهر بیدار به همت انجمن هنرهای نمایشی اهواز جهت رفاه آینده تئاتر و احیای اقتصادی این رشته مدون شده است و با برگزاری برنامه‌های مذهبی، فرهنگی و هنری از اولین شب ماه مبارک رمضان آغاز به کار کرده است که در این مدت با استقبال بسیار خوبی از سوی مسؤولان، مردم و هنرمندان مواجه شده است.

وی افزود: این جشنواره برنامه‌هایی از جمله جزءخوانی، ادبیات داستانی، شعر، تئاتر، اجرای موسیقی زنده، هنرهای تجسمی و هنرهای دستی برگزار می‌کند.

بهراد گفت: در جشنواره شهر بیدار از فرصت تقارن ماه رمضان با ایام فراغت دانش‌آموزان استفاده و برنامه‌های معنوی، مذهبی و فرهنگی بهره‌برداری برای این قشر برگزار می‌شود.

رییس انجمن هنرهای نمایشی اهواز با بیان این که این برنامه با مدیریت بدون بودجه است یادآور شد: در بحث اقتصاد تئاتر نیز ضرورت دارد که گروه‌های تولیدی بتوانند اقتصاد خود را بدون نیاز به گرفتن کمک‌های دولتی از طریق تولیدات خود تامین کنند.

وی ادامه داد: برگزاری برنامه‌ها در همه شب‌های ماه مبارک رمضان به صورت رایگان خواهد بود.

این کارگردان و کارشناس تئاتر یادآور شد: در این جشنواره بر اساس نیازهای مردم عمل می‌شود و توانایی فرهنگی هنری اهواز در آن به نمایش گذاشته خواهد شد.

بهراد گفت: نمایش‌نامه‌خوانی، تعزیه نمایش‌های مذهبی، برنامه‌های کمدی، سخنرانی مذهبی و نمایشگاه عکس تخصصی تئاتر از دیگر برنامه‌های این جشنواره است و کنداکتور جشنواره نیز هنوز برای مشارکت افراد باز است.

وی اضافه کرد: تاکنون حدود ۱۲ گروه نمایشی و تک‌نوازی موسیقی، گروه‌های قصه‌خوانی و برنامه‌های مذهبی در فراخوان این جشنواره شرکت کردند و هر شب به اجرای برنامه می‌پردازند.

رییس انجمن نمایش اهواز افزود: برنامه‌های هر شب در طول روز برنامه‌ریزی شده و از طریق کانال رسمی تلگرام انجمن هنرهای نمایشی اهواز به آدرس anjomannamayeshahvaz@ به اطلاع علاقمندان خواهد رسید.

این جشنواره در ماه رمضان هر شب ساعت ۲۱ با جزءخوانی قرآن و برنامه‌های فرهنگی و هنری در ساعت ۲۲ در تالار آفتاب اهواز آغاز می‌شود.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.