داستان عجیبی است سفر های برخی دست اندرکاران ورزش برای حضور در مسابقات که گاهی با اتهام و شایعات و زمانی با واقعیت های تلخ همراه است.

فدراسیون دوومیدانی پس از ماجراهایی که درباره استعفای دبیر و نایب رئیس این فدراسیون رخ داد با حاشیه های زیادی روبرو شد اما در نهایت آرامش تا حدودی این فدراسیون را فراگرفت که این امر خیلی زود به حواشی تبدیل و باعث شد پس از یک ماه  بار دیگر فدارسیون با بحران روبرو شود .

فدراسیون دوومیدانی باید این روزها فضای آرامی را برای ورزشکاران فراهم کند تا با خیالی آسوده در بازی های المپیک تابستانی ریودوژانیرو شرکت کنند و بتوانند عملکرد خوبی را از خودشان در این رقابت ها ارائه دهند،اما این فدراسیون با فضای ملتهب تر از گذشته پیش میرود،به نوعی کارها از دست رئیس فدراسیون خارج شده است.

یک منبع آگاه در فدراسیون دوومیدانی فاش کرد که زمان برگشت تیم ملی دوومیدانی جوانان آسیا از ویتنام که با مقام سیزدهمی تیم همراه بود رئیس فدراسیون از آنجا برای کارمندان عطر و ادکلن خریداری کرده بود که این اموال در فرودگاه توقیف شد، حتی یک هفته هم اموال در فرودگاه مسدود شده بود و بعد از آن کیهانی یک نامه محرمانه با این مضمون که عطرها و ادکلن ها را برای کارمندان فدراسیون هدیه آورده است برای حراست فرودگاه فرستاد، در صورتی که این مسئله حقیقت ندارد.
 
درصورتی که شخصی بخواهد تعداد ناچیزی کالا را وارد کشور کند طبق مقررات گمرکی منعی ندارد.اما اگر این اجناس با تعداد زیادتری به کشور وارد شوند طبق قانون تخلف محسوب می شود و اموال توسط گمرک مصادره و صورت جلسه خواهد شد،مانند وضعیتی که برای رئیس فدراسیون دوومیدانی در فرودگاه رخ داد.
 
سوال اصلی اینجاست که چرا رئیسی که نتوانسته بود عیدی کارمندان این فدراسیون را سر موعد مقرر پرداخت کند،حقوق بیشتردوومیدانی کاران را با تاخیر پرداخت کرده است به یک باره و به دلایل نامعلومی که مشخص نیست از کشور ویتنام مبادرت به خرید نزدیک به 20ادکلن می کند و آنها را بین تمام ارکان فدراسیون تقسیم می کند.
 
جای تاسف برای فدراسیون دارد که مسابقات جایزه بزرگ را که در خردادماه سال جاری در تهران برگزار شد،به نفرات برتر این رقابت ها در کمال تعجب همگان تنها یک سکه تعلق گرفت و با ناراحتی بیشتر ورزشکاران این رشته مدال آور همراه بود، ودر بی پولی های فدراسیون دوومیدانی برای کارمندان این فدراسیون عطر و ادکلن گران قیمت خریداری می کند.

نکته قابل توجه دیگر این است که در زمان ریاست رشیدیان و داوری در فدراسیون دوومیدانی  یک نفراز اعضای این فدراسیون همراه با تیم به سفرهای خارجی می رفت،و پس از بازگشت همراه خود لباس های ورزشی برندهای معروف می آورد و آنها را به کارکنان این فدراسیون می فروخت و حتی فاکتور  هم دریافت می کرد، پس از این که دبیر و ...این فدراسیون متوجه این موضوع شدند سریعا نامه ای را به حراست این فدراسیون ارسال کردند و حکم اخراج آن فرد هم صادر شد.
 
همان فرد خاطی در دوران ریاست کیهانی هم در فدراسیون حاضر شده است و حتی یکی از افراد نزدیک به رئیس فدراسیون محسوب می شود همراه تیم به مسافرت های خارج از کشور می رود،و طبق شنیده های ما این فرد کارهای سابق خود را تکرار می کند.

احسان مهاجر شجاعی در گفت و گو با خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،درباره اموال توقیف شده فدراسیون در فرودگاه اظهارکرد: زمان برگشت تیم ملی دوومیدانی جونان آسیا از ویتنام که با مقام سیزدهمی تیم همراه بود رئیس فدراسیون از آنجا برای کارمندان عطر و ادکلن خریداری کرده بود که این اموال در فرودگاه توقیف شد، حتی یک هفته هم اموال در فرودگاه مسدود شده بود و بعد از آن کیهانی یک نامه محرمانه با این مضمون که عطرها و ادکلن ها را برای کارمندان فدراسیون هدیه آورده است، برای حراست فرودگاه فرستاد.

وی افزود:بعد از مصادره اموال در فرودگاه به ماموران حراست توضیح داده است که برای کارمندان فدراسیون این هدایا را آورده ،در هر صورت این اجناس قاچاق بوده است و جالب تر از همه این که یک نفری مانند رابین هود هدیه بیاورد و بعد توضیح بدهد هدیه برای دیگران آورده است ،در هر صورت جناس قاچاق ،قاچاق خواهد بود.

دبیر پیشین فدراسیون دوومیدانی گفت: متاسفانه یک سری اتفاقات دیگر هم دارد در فدراسیون اتفاق می افتد ،در فدراسیون یک نفری به نام قاسمعلی فیروزی وجود دارد که خانه اش پر از لباس های نایک ،آدیداس و... است که زمانی که همراه تیم به سفرهای خارجی می رود آنها را به داخل کشور میاورد و آنها را در خانه اش به معرض فروش می گذارد.

وی ادامه داد: در دوران تصدی روسای سابق فدراسیون مانند رشیدیان و داوری هم جنس های زیادی را به کارمندان فدراسیون فروخته بود و از همه جالب تر این که خودش فاکتور صادر می کرد،و ما هم متوجه این اعمال زشت فیروزی شدیم و نامه ای را برای بازرسان و حراست فدراسیون گزارش دادیم و از فدراسیون اخراج شد.

مهاجرشجاعی در پایان یادآورشد:باز هم جالب این است که دوباره فیروزی را در فدراسیون استخدام کرده است؛در صورتی که  کار وی قاچاق  لوازم ورزشی است و در حال حاضر هم خانه اش پر از وسایل ورزشی است که آنها را می فروشد،در هر صورت تخلفاتی در فدراسیون وجود دارد که باید بررسی شود.


خواجوی عضو سازمان تیم های ملی دو و میدانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ضمن تکذیب مطالب فوق اذعان داشت::این حرف ها از پایه دروغ است همین چیزی صحت ندارد ،برای فدراسیون دارند حاشیه درست می کنند.

وی افزود: شما می توانید از تمام کارمندان فدراسیون سوال کنید،چون کیهانی برای تمام کارمندان فدراسیون از ویتنام عطر و ادکلن هدیه آورده بود این مجموعه نزدیک 15 یا 16 کارمند دارد و فردای آن روز تمام عطر و ادکلن ها بین کارمندان فدراسیون تقسیم شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار