طوسی در این چند مسابقه ای که شرکت کرده،نتوانسته است انتظارات فدراسیون را بر آورده کند.

آیا دوران ورزش حرفه ای طوسی به پایان رسیده است؟به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مریم طوسی دونده سرعتی تیم ملی بانوان که رکورددار ایران نیز هست قبل از اعزام به آذربایجان اعلام کرد که می‌خواهد برای کسب سهمیه المپیک در این مسابقه‌ها شرکت کند اما او در این مسابقات تنها رقیب خودش بود.

طوسی در نظر داشته با حریف قدرتمند بحرینی خودش در این رقابت‌ها مسابقه بدهد اما با انصراف حریف بحرینی اش طوسی مجبور شد به تنهایی مسابقه را برگزار کند و مدال طلا را به دست آورد. یکی دیگر از نکاتی که می توان درباره بی اهمیت بودن رقابت‌های آذربایجان به آن اشاره کرد این است که در حکم قهرمانی مریم طوسی تنها نام فدراسیون جمهوری آذربایجان و وزارت ورزش آن قید شده است و اسمی از رقابت‌های بین المللی نیست.

طوسی در مسابقات آغاز فصل اردیبهشت سال جاری در شیراز شرکت کرد اما نتوانست به حد نصاب لازم تعیین شده برای کسب سهمیه المپیک دست پیدا کند،یکی از دوندگان ناکام لقب گرفت.

هم چنین وی پس از آن در مسابقات ارزروم شرکت کرد اما در این مسابقات هم نتوانست انظارات فدراسیون را بر آورده کند و در مواد 100 و 200 متر بانوان به عنوان دومی این رقابت بین المللی دست یافت نتوانست جواز حضور در بازی های المپیک تابستانی ریو را کسب کند.

بعد از عملکردهای ضعیف طوسی در این دو مسابقه مسئولان فدراسیون و کمیته فنی جلسه ای را درباره اعزام وی به جام کازانوف برگزار کردند و در نهایت با توجه به این که اعضای کمیته فنی با اعزام طوسی به قزاقستان مخالف بودند،اما رئیس فدراسیون و نائب رئیس فدراسیون بانوان پس از پافشاری های زیاد در این جلسه به این نتیجه رسیدند که به طوسی یک فرصت دیگر داده شود تا در رقابت های جام کازانوف که در این چند سال برای ایرانی ها خوش یمن بوده شرکت کند تا بتواند سهمیه ورودی ریو 2016 را کسب کند.

 رکوردهای به ثبت رسیده وی در این مسابقات نسبت به (ارزروم) خیلی ضعیف تر بود نتوانست کار خاصی را در این رقابت به نمایش بگذارد و دور از انتظار ظاهر شد، وی در همان دور مقدماتی به کارش پایان داد از گردونه مسابقات حذف شد اما طوسی نتوانست از فرصت طلایی که به وی داده شده بود نهایت استفاده ببرد و سهمیه المپیک را کسب کند.

طوسی تنها یک فرصت دیگر برای جواز حضور در المپیک را دارد و آن هم مسابقات قهرمانی باشگاه ها که روز 19 تیر سال جاری در شیراز برگزار می شود شانس این را خواهد داشت که با رکوردی مطلوب همراه با کاروان دوومیدانی به ریودوژانیرو اعزام شود.؟

طوسی در بیشتر رسانه ها اعلام کرده است که فدراسیون از دوومیدانی کاران حمایت نمی کند،در صورتی که فدراسیون برای طوسی یک مربی در نظر گرفته و هر ماه حقوق ماهیانه برای وی در نظر گرفته است و از همه مهم تر اینکه طوسی را با توجه به نتایج ضعیفی که کسب کرده است باز هم وی را به مسابقات کسب سهمیه المپیک اعزام می کند.

مشکل اصلی طوسی نداشتن انگیزه لازم  برای ادامه ورزش حرفه ای هست و گرنه فدراسیون همه جوره از ورزشکاران حمایت می کند آن ها را به بهترین های اردوهای برون مرزی و مسابقات بین المللی اعزام می کند.

پس بهتر است طوسی با این نتایج کسب شده جای خود را به ورزشکاران جوان تر بدهد تا شاید آنها بتوانند در آینده برای دوومیدانی نتایج بهتری را نسبت به طوسی در میادین داخلی و خارجی کسب کنند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۴ تير ۱۳۹۵
سلام طوسی بایدورزش قهرمانی راکناربگذاردوبه ورزشکاران جوانتراجازه اعزام به مسابقات بین الملی بدهد.اگه تهرانی هاکنارنروندکه جابرای شهرستانی هانیس منم یه قهرمان هستم ولی شهرستانی هستم جایگاهی ندارم نه حقوق نه مسابقات نه اردو...اون مقامی که این خانم بدست می اوردماهم داریم وازان بهترش انگیزه ای برای ادامه ورزش نداریم همه جوره حمایت نمیشیم
آخرین اخبار