معاون آموزشی دانشگاه تهران از کاهش دانشجو در این دانشگاه خبر داد.

حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: متاسفانه در کنار افزایش تعداد رقبا و کاهش جمعیت و کاهش اثر بخشی دانشگاه رشد جمعیت دانشجو در دانشگاه تهران به نسبت کمتر هم شده است. 

وی ادامه داد :در پردیس‌های خودگردان و دوره‌های مجازی پذیرش بسیار کاهش یافته است. در دوره‌های رسمی کار‌شناسی هیچ تغییری ایجاد نشده و از دو سال پیش نیز در دوره‌های کار‌شناسی ارشد و دکتری قانون شورای آموزش دانشگاه را اجرا کرده‌ایم که به ازای هر استاد ۱۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی اعم از دکتری و ارشد وجود دارد.

وی افزود: فقط در دو گروه افزایش ظرفیت دانشجو داشته‌ایم. دانشجویان خارجی و دیگری رشته‌های جدید که در مرزهای دانشگاه است مثل بین رشته‌ای‌ها و میان رشته‌ای‌ها که در دستور کار قرار گرفته‌اند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران تصریح کرد :مشکل و دغدغه اکثر دانشگاه ها کاهش دانشجو است که از مهمترین دلایل آن می توان به کاهش رشد جمعیت و افزایش تعداد دانشگاه ها اشاره کرد. 

حسینی یادآور شد :باید برای حل این مشکل، با توجه به نیاز های منطقه به دنبال مصوب کردن رشته های جدید در مقاطع تحصیلات تکمیلی باشیم.

انتهای پیام /  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.