نظارت‌های دست و پا شكسته بر روی محصولات لبنی فله

رییس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو از نبود نظارت كافی بر روی محصولات لبنی فله‌ای خبر داد و گفت: آلودگی‌های میكروبی در لبنیات فله بیشتر مشاهده می‌شود.

حسین رستگار رییس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان یكی از معضلات عمده در بازار لبنیات را وضعیت نامناسب بهداشت خواند و گفت: در لبنیات صنعتی به علت وجود نظارت های كامل سازمان غذا و دارو و پاستوریزه كردن آنها، كمتر مشكلات بهداشتی مشاهده می شود.

وی ادامه داد: اما در مورد لبنیات فله به ویژه بستنی های سنتی به علت عدم بررسی مسئول فنی، نبود مكانی مشخص و نظارتی كافی بر روند تولید، مشكلات بهداشتی و آلودگی های میكروبی بسیاری مشاهده می شود كه علت آن نجوشاندن لبنیات است.

رستگار از دیگر تقلبات در بستنی های سنتی را استفاده از زردچوبه به جای زعفران خواند و افزود: در بستنی های سنتی و صنعتی نیز، نمونه هایی در آزمایشگاه مورد آزمایش قرار گرفتند كه استفاده از زردچوبه به جای زعفران نامبرده روی برچسب را نتیجه داده است.

رییس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو یادآور شد: استفاده از زردچوبه شاید تهدیدی برای سلامتی افراد نباشد اما استفاده از رنگ هایی همچون تارتارازین در بستنی ها و به طور كلی در مواد غذایی، ممنوع است و مضرات زیان باری برای مصرف كننده دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار