روز جهانی قدس تمام مسلمانان جهان را بسوی وحدت و همدلی سوق می‌دهند و برگزاری این روز احساس دوستی و اخوت میان همه مسلمین جهان ایجاد می‌كند.

تمام مسلمانان باید علیه اسرائیل غاصب به پا خیزندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، سال‌هاست كه اسرائیل در مقابل مردم فلسطین می‌جنگد و تا كنون هزاران تن از زنان،‌ پیرمردان و جوانان مردم فلسطین آواره، شهید، اسیر و زخمی شده‌اند.

در آستانه روز جهانی قدس همه ساله، تمام كشورهای اسلامی از فرمان امام خمینی(ره) پیروی نموده و آخرین جمعه ماه مبارك رمضان را به عنوان روز جهانی قدس برگزار می نمایند و با شركت در راهپیمایی های بزرگ این روز، همبستگی ملی و بین‌المللی خود در حمایت از حقوق قانونی مردم فلسطین نشان می دهند.

درهمین حال، مولوی لطف الله حق پرست استاد دانشگاه و عضو شورای اخوت اسلامی افغانستان در یك گفتگوی اختصاصی در مورد برگزاری روزجهانی قدس به آوا گفت: بیت المقدس قبله اول مسلمانان است كه پیامبر اسلام؛ حضرت محمد(ص) و اصحاب وقتش ۱۷ یا ۱۸ ماه به سمت آن نماز خوانده اند. بنابراین تمام مسلمانان می‌بایست برای گرفتن حق خود علیه اسرائیل غاصب به پا خیزند.

این عالم دینی افزود؛‌ كلمه قدس از دید تمام مسلمانان جهان مقدس است، اما امروز متاسفانه این مكان مقدس و اولین قبله مسلمانان جهان تحت تصرف اسرائیل، صهیونیست‌های جنایتكار دشمنی دیرینه خود با اسلام را نشان داده‌اند و حامیان مسیحی آنها نیزهمچون چتر حمایتی آنها را پوشش می‌دهند.

وی در تشریح نص صریح قرآن كریم اشاره كرد، صهیونیست‌های جنایتكار دشمنی دیرینه خود با اسلام را نشان داده‌اند و حامیان مسیحی آنها نیزهمچون چتر حمایتی آنها را پوشش می‌دهند.

این استاد دانشگاه كابل، در ادامه علاوه كرد، اسرائیل در طول تاریخ بالای زنان، پیرمردان، جوانان و كودكان مردم فلسطین ظلم نموده اند وآنان را به قتل رسانیده اند، پس باید تمام كشورهای اسلامی هر سال هفته آخر ماه مبارك رمضان را به دفاع از مسلمانان فلسطینی برگزار كنند.

او گفت: بر اساس گزارش ها، جنایات اسرائیل و كشتار زنان و كودكان فلسطینی درحالی صورت می‌گیرد كه جامعه جهانی در سكوتی مرگ بارچشم خود را به روی همه چیز بسته اند.

وی افغانستان را یك سرزمین كاملا اسلامی توصیف كرد و تصریح كرد، موضع دولت جمهوری اسلامی افغانستان در قبال فلسطین هرگز ازمسیر سیرت جهان اسلام خارج نخواهد شد. مردم مسلمان مجاهد این كشور و دولت افغانستان هیچگاه موضع حمایتی خود نسبت به فلسطین را تغییر نخواهد داد. مولوی حق پرست تاكید كرد،‌ برگزاری روز جهانی قدس برای تمام مسلمانان جهان مهم است و همه ای كشورهای اسلامی خصوصا جمهوری اسلامی افغانستان این روز را حمایت كنند.

به عقیده وی، برگزاری روز جهانی قدس تمام مسلمانان جهان را بسوی وحدت و همدلی سوق می دهند و برگزاری این روز احساس دوستی و اخوت میان همه مسلمین جهان ایجاد می كند.

این عضو شورای اخوت اسلامی از كشورهای اسلامی و تمام مسلمانان و آزادگان جهان خواست كه در برابر ظلم و ستم چندین ساله اسرائیل به گونه یكپارچه، با وحدت وهمدلی ایستاد شوند تا در آینده از سوی كشورهای استفاده جوی غربی و كفار، چنین اعمال ضد بشری صورت نگیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار