شبکه اطلاع رسانی افغانستان نوشت: مردم افغانستان به خوبی درد مردم فلسطین را درک می‌کنند و می‌فهمند که قربانی بودن و قربانی دادن به خاطر جرم‌ها و گناهان ناکرده چقدر سخت است.

روز قدس گرامیداشت ارزش‏‌های بزرگ اسلامی و انسانی است
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، بالاخره واپسین روزهای ماه مبارک رمضان فرا رسید و طبق همه سال براساس گفته امام خمینی (ره) در سال 1358 شمسی که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به منظور حمایت از ملت فلسطین روز قدس نام گذاری کرد، قرار است از این روز در تمامی کشورهای اسلامی به خصوص کشور ما افغانستان تجلیل به عمل آید.

در دهه اخیر رهبران سیاسی، بزرگان دینی و مردم افغانستان همه ساله تلاش می‏‌کنند تا از این روز با شور و اشتیاق تمام تجلیل کنند به حدی که این روز، رفته رفته به یک فرهنگ تبدیل می‌ شود تا به صهیونیست‏ها و حامیان این رژیم بفهمانند که قدس و فلسطین هنوز هم فراموش نشده است.

تجلیل از روز قدس در حقیقت گرامیداشت یکی از ارزش‏ های بزرگ اسلامی و انسانی است؛ زیرا قدس متعلق به همه انسان‏ها است و حمایت ملت‏ های مسلمان دنیا از ملت فلسطین، جلوگیری از پیشروی جهان‏خواران به سوی سرزمین‏ های اسلامی است. از پیامد‏های دیگر تجلیل این روز، شکل‏ گیری جنبش‏ های جهانی اسلامی و غیر اسلامی علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا است که سرانجام منجر به عقب نشینی و شکست رژیم صهیونیستی خواهد شد.

مطمئنا اگر مردم آمریکا می دانستند که واقعا چه اتفاقی در حال رخ دادن در سرزمین های اشغالی است، شاید بگونه ای دیگر با سران کاخ سفید برخورد می کردند. ارایه آمار دقیق از جزییات درگیری‌ها در فلسطین، مردم کشورهای غربی را به عواقب حمایت دولت های شان از جنایات صهیونیست‌ها در جهان آگاه می کند.

بر اساس آمارهای منتشر شده رسمی طی سیزده سال گذشته بر اثر حملات نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی به مناطق فلسطینی نشین، حدود 2 هزار و پنجصد کودک و 8000 زن و مرد فلسطینی کشته و بیش از 60 هزار نفر نیز زخمی و مجروح شده اند. که البته همه اینها با کمک های چندمیلیون دالری آمریکا بوده است.

با این حال هنوز هم مقام های آمریکایی بصورت رسمی از اسراییل حمایت می کنند و اعراب مسلمان نما نیز در برابر این جنایات سکوت می نمایند. اما مردم افغانستان به خوبی درد مردم فلسطین را درک می کنند و می فهمند که قربانی بودن و قربانی دادن به خاطر جرم ها و گناهان ناکرده چقدر سخت است.

اما اینکه چرا باید ما مردم افغانستان با این همه مشکلات و سختی ها از این روز تجلیل به عمل آوریم، سوالی است که پاسخش این است: روز قدس فقط روز فلسطين نيست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامي است. روزي است که بايد به ابرقدرت ها فهماند که ديگر آنها نمي‌توانند در ممالک اسلامي پيشروي کنند. روز قدس، روز مقابله مستضعفين با مستکبرين است، روز مقابله ملتهايي است که در زير فشار ظلم آمريکا و غير آمريکا بودند، روزي است که بايد مستضعفين مجهز بشوند، در مقابل مستکبرين، و دماغ مستکبرين را به خاک بمالند.

روز قدس، روزي است که بايد سرنوشت ملتهاي مستضعف معلوم شود بايد ملت هاي مستضعف در مقابل مستکبرين اعلان وجود بکنند، بايد تمام ملتها قيام کنند و اين جرثومه‌هاي فساد را به زباله‌دانها بريزند. بر همه مسلمانان واجب است تا با وحدت حضور در روز قدس، امت واحده مسلمانان را در جهان شکل دهند و اقتدار اسلام را به رخ جهانیان بکشد. همه مسلمانان باید به مبارزه استکبار جهانی بروند و با متحد شدن و هم صدا شدن در قبال ظلم بزرگ و آشکار دشمنان بزرگ اسلام در حق مردم مظلوم فلسطین اتحاد خود را نشان دهند. مطمئنا این وحدت یکی از دلایل بیداری اسلامی خواهد بود.

روشن و واضح است که هر تجمع و حضور مردمی برای دفاع از حقوق مسلمانان از تاثیر شگرفی برای به چالش کشاندن تهدید‌ها و اقدامات ضد بشری دشمنان اسلام برخوردار است. در واقع حضور چشمگیر مسلمانان در راهپیمایی روز قدس یک مشت محکم به جیره‌خواران و افرادی است که درصدد سلطه‌گری بر روی مردم مسلمان هستند.

راهپیمایی روز قدس یک حرکت ضد استکباری، ضد استعماری و ضد جیره‌خواری است تا همه یهودیان و دشمنان اسلام بدانند که مسلمانان با اتحاد یکدیگر می توانند قدرتی تشکیل دهند که هیچ کس را یارای مقابله با آن نباشد.

در پاسخ به این سوال که چرا حكومت هاي عربي به ویژه آل سعود در اين خصوص سكوت نموده اند، باید گفت: در خصوص سكوت اعراب در برابر جنايات رژيم صهيوينستی مشكلی وجود دارد، اين مشكل متوجه سياستمداران است و نه ملتها.ملتهاي عربی همواره در كنار ملت فلسطين و در برابر رژيم صهيونيستی ايستاده و خواهان پايان اشغالگری فلسطين بوده اند.

به هرحال مقام های اسراییل؛ آمریکا، انگلیس و دیگر متحدشان باید بدانند که هرگز به آرزوی خود مبنی بر حکمرانی بر مسلمانان نخواهند رسید و مسلمانان اجازه نخواهند داد که آنان بر آنها حکمرانی نمایند که این را در راهپیمایی باشکوه روز قدس امسال به وضوح خواهیم دید. انشالله.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار