15 میلیارد ریال برای اجرای طرح سلامت دانش‌آموزی در محدوده منطقه آزاد ارونداختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: سیستم مجهز شنوایی سنجی دانش‌آموزان در منطقه آزاد اروند افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

سید مرتضی نعمت‌زاده  افزود: این دستگاه یک سیستم پیشرفته شنوایی‌‌سنجی بوده که قادر است دانش‌آموزان شهرهای آبادان، خرمشهر، مینوشهر و شهرهای تابعه  تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان را پوشش دهد.

وی گفت: با بهره‌برداری از این سیستم، دانش‌آموزانی که مراحل اولیه شنوایی‌سنجی را طی کرده و احیانا با مشکلاتی مواجه بوده‌اند، می‌توانند مرحله دوم و پیشرفته شنوایی‌سنجی را با این دستگاه انجام دهند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند افزود: پیش از این خانواده‌ها مجبور بودند برای انجام این‌گونه معاینات مبلغی معادل 30 تا 50 هزار تومان هزینه کنند، این موضوع خانواده‌های کم بضاعت را آزار می‌داد.

نعمت‌زاده گفت: هزینه تامین، تجهیز و ایجاد فضای لازم برای این دستگاه بر عهده معاونت فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند بوده، که مبلغ 500 میلیون ریال بابت آن پرداخت شده است.

وی افزود: سازمان منطقه آزاد اروند وظیفه تامین اعتبار این دستگاه را بر عهده داشته و پیگیری آن بر عهده اداره آموزش و پرورش، در حوزه مدارس استثنایی شهرستان بوده است، همچنین دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز اجرای این طرح را بر عهده خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.