امسال برای نخستین بار همه ی سد های تکمیل شده استان همدان سر ریز کرد.

نخستین سر ریز همه ی سد های استان همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدیر عامل شرکت اب منطقه ای همدان از وجود ذخیره ی 104 میلیون متر مکعبی آب در پشت سد های استان خبر داد و گفت: هم اکنون در سد اکباتان و آبشینه 40 میلیون مترمکعب ذخیره آب ، سد کلان ملایر نیز 45 میلیون مترمکعب و سد سرابی تویسرکان 9 میلیون مترمکعب ذخیره دارند.


مرتضی عزالدین با اشاره به سرریز این سد ها تا هفته ی پیش افزود: ما در بهره برداری از سد اکباتان به عنوان یکی از منابع تامین آب آشامیدنی مردم همدان سعی داریم برداشت معقولی از این سد داشته باشیم تا این منبع برای تامین آب سال آینده هم حفظ شود.

وی بارش های بی سابقه  467 میلی متری سال آبی 94 -95 را نوید بخش نداشتن بحران کم آبی برای تامین آب آشامیدنی در سال جاری دانست و اظهارداشت: بارندگی امسال در مقایسه با سالهای پیش بی نظیر بود ولی این بارشهای خوب یک ساله متاسفانه تاثیر چندانی بر منابع آب زیرزمینی ندارد و تنها به ما کمک می کند تا امسال مصرف از آبهای سطحی را بیشتر جایگزین مصرف آب های زیر زمینی کنیم.

عزالدین ادامه داد: چاه‌هایی در منطقه گل تپه برای تامین آب شهر همدان حفر شده که در مجموع کمتر از 100 لیتر در ثانیه آب‌دهی دارند و نمی‌توان آن را جزو منابع آبی استان همدان برشمرد و باید به فکر منبع مناسب دیگری بود.

انتهای پیام/ ا


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.