کاهش 4 درصدی ارزش 100 شرکت بزرگ جهان

اوضاع نابسامان بازارهای چین و رشد کم اقتصادی اروپا از دلایل کاهش قابل‌توجه ارزش بازار 100 شرکت بزرگ جهان عنوان شده است.

کاهش 4 درصدی ارزش 100 شرکت بزرگ جهان
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه تلگراف، بنابر اعلام «پرایس واتر هاوس کوپرز،» شرکت چندملیتی خدمات مالی حرفه‌ای، در سال گذشته و در نخستین کاهش قابل‌توجه از زمان بحران مالی، ارزش بازار 100 شرکت بزرگ جهان 4 درصد تنزل یافته است. اوضاع نابسامان بازارهای چین و رشد کم اقتصادی اروپا باعث شد حدود 668 میلیارد دلار از ارزش بازار این شرکت‌ها در یک سال منتهی به 31 مارس (12 فروردین) کاسته شود. 

10 شرکت نخست در فهرست 100 شرکت بزرگ جهان آمریکایی هستند. در مجموع نام 54 شرکت آمریکایی در این فهرست وجود دارد که 9.64 هزار میلیارد دلار ارزش دارند. 

شرکت «اپل» برای پنجمین سال متوالی در جایگاه نخست فهرست مذکور قرار دارد. «الفابت» و «مایکروسافت» نیز در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. 

با خارج شدن دو شرکت بزرگ اروپایی از فهرست مذکور، 24 شرکت متعلق به قاره سبز در این فهرست باقی مانده‌اند که در مجموع 3 هزار میلیارد دلار ارزش دارند.

حدود 20 درصد از ارزش بازار شرکت‌های بزرگ چینی و هنگ‌کنگی حاضر در این فهرست در مدت مذکور کاهش یافت. ارزش 11 شرکت بزرگ چینی و هنگ‌کنگی حاضر در این فهرست در مجموع 1.78 هزار میلیارد دلار است.

انگلیس پس از آمریکا و چین دارای بیشترین تعداد شرکت در فهرست مذکور است. نام 7 شرکت انگلیسی در فهرست 100 شرکت بزرگ جهان دیده می‌شود. این شرکت‌ها در مجموع 805 میلیارد دلار ارزش دارند. 

بنابر اعلام پرایس واتر هاوس کوپرز، از زمان اعلام نتیجه همه‌پرسی برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) تغییر چندانی در این آمار ایجاد نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار