بلومبرگ: افزایش بدبینی‌ها نسبت به آینده اقتصاد انگلیس پس از همه‌پرسی برکسیت

نتیجه همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا فضای ناامیدکننده‌ای را میان تجار این کشور حاکم کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بلومبرگ در مطلبی نوشت: اعتماد تجار انگلیسی به آینده اقتصاد این کشور پس از اعلام نتیجه همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) به شدت کاهش یافته و نگرانی آنها نسبت به دورنمای فعالیت‌های اقتصادی خود نیز بیش از پیش افزایش یافته است.

نظرسنجی جدید "مرکز پژوهش‌های تجاری و اقتصادی انگلیس" نشان می‌دهد بدبینی شرکت‌های تجاری انگلیس نسبت به دورنمای اقتصادی آینده خود پس از برگزاری همه‌پرسی برکسیت طی هفته اخیر از 25 درصد به 49 درصد افزایش یافته است.

«اسکات کورف» - مدیر این مرکز - معتقد است این یافته به خوبی گویای فضای ناامیدکننده‌ای است که میان تجار انگلیسی حاکم است و می‌توان از آن با عنوان "واکنش منفی بازار به همه‌پرسی برکسیت" یاد کرد. 

وی می‌گوید با مقایسه نتیجه نظرسنجی اخیر با نظرسنجی قبلی به روشنی می‌توان دریافت که نه تنها در مجموع بدبینی تجار و شرکت‌های تجاری انگلیس نسبت به وضع کلی اقتصاد افزایش یافته، بلکه سطح انتظارات خود آنها از میزان فروش داخلی یا صادرات محصول به خارج از کشور نیز به نحو قابل توجهی کاهش یافته است.

نتیجه نظرسنجی مرکز پژوهش‌های تجاری و اقتصادی انگلیس ساعاتی پس از آن منتشر شد که شرکت سرمایه‌گذاری "استاندارد لایف" نیز همسو با بسیاری از شرکت‌های سرمایه‌گذاری دیگر، تجارت 2.9 میلیارد پوندی (3.9 میلارد دلاری) خود در صندوق املاک و مستغلات انگلیس را متوقف کرد تا بازار مسکن نیز به زودی شاهد تاثیرات منفی برکسیت باشد.

علاوه بر نظرسنجی فوق، نظرسنجی جداگانه بلومبرگ نیز نشان می‌دهد سه چهارم اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند اقتصاد انگلیس به دنبال همه‌پرسی اخیر به زودی وارد دوران رکود خواهد شد.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار