صاحبان قلم در کشور ما مورد توجه قرار نمی گیرند و توجه چندانی به آنها نمی شود.

ابراهیم حسن بیگی، نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اهمیت قلم گفت: خداوند متعال خود در کتابش به آن سوگند خورده است. همه ترشحات فکری انسان به طور عمده از طریق قلم به روی کاغذ آمده و ماندگار می شود. این مسئله که قلم چه رسالتی را می خواهد طی کند، از مسائل با اهمیتی است که می‌شود درباره آن صحبت کرد. ارزش و اهمیت قلم مسئله مبهمی در بین انسان ها نیست. در همه کشورها حرمتی برای قلم قائل هستند و به تبع آن صاحبان قلم مورد احترام هستند.
 
وی افزود: قلم با وجود ارزش و اعتباری که در فرهنگ ما و کشورهای دیگر دارد، در کشور ما ممکن است گفته شود قلم همیشه پاس داشته می شود اما به عنوان یک صاحب قلم می گویم، صاحبان قلم مورد احترام قرار نمی‌گیرند و توجه چندانی به آنها نمی شود. با ایجاد بستر و شرایط مناسب برای احترام به اهالی قلم هم می توان تعداد قلم به دستان را افزایش داد، هم کیفیت و عمق آثار را افزایش داد.
 
این نویسنده با اشاره به آنکه قلم در تقویم ما تنها یک نوشته باقی مانده است، اظهار داشت: شاهد فعالیت گسترده ای به مناسبت روز قلم در کشور نیستیم. برای مناسبت های تقویمی برنامه ای خاص برگزار می‌شود اما این مسئله را درباره قلم مشاهده نمی کنیم. موسسه‌های فرهنگی خصوصی و دولتی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... برای روز قلم برنامه ای خاص تدارک نمی بینند.
 
حسن بیگی ادامه داد: نویسنده ها کار خودشان را می‌کنند. نویسنده ها مشغول کار خود هستند ولی آنچه فضای نویسندگی را پویا و شاداب نگه می دارد، پذیرش و عدم پذیرش از سوی جامعه است. چقدر در جامعه کتاب خوانده می شود؟! هم اکنون کسی از نویسندگان بازخورد و بازتاب آثار خود را در جامعه نمی بیند.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار