یکی از دبیران جوان فیزیک شهرستان مهاباد به عنوان دبیر برگزیده کشور در مرکز تحقیقات هسته ای اروپا (CERN)، حضور یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  مهاباد ، مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهاباد گفت : بر اساس تفاهم نامه انجمن فیزیک ایران ، پژوهشگاه دانش های بنیادی و مرکز تحقیقات هسته ای اروپا هر سال مرکز تحقیقاتی سرن(بزرگ‌ترین آزمایشگاه فیزیک ذره‌ای جهان) دو سهمیه را به ایران برای اعزام دو نفر دبیر فیزیک اختصاص می دهد.

سیامند قادری افزود : امسال یکی از دو سهمیه کشور به آقای " زورار احمدی " ، دبیر فیزیک شهرستان مهاباد اختصاص یافته که بر همین اساس آقای احمدی عازم سوئیس شده است تا در یک دوره سه هفته ای با هدف آشنایی با مرکز تحقیقات هسته ای اروپا و تحقیقات آن ، میهمان بزرگترین آزمایشگاه فیزیک ذره ای جهان در ژنو باشد.

قادری افزود : در سه سال اخیر ، این دومین بار است که یکی از دبیران فیزیک شهرستان مهاباد به مرکز تحقیقات هسته ای اروپا اعزام می شود.

به گفته مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهاباد ، پارسال هم آقای سلیمان معروفی پس از انتخاب در کشور به این مرکز تحقیقاتی اعزام شد.

قادری افزود : آقای زورار احمدی ، دبیر ۳۰ ساله مهابادی که دارای مدرک کار‌شناسی در رشته فیزیک هسته‌ای از دانشگاه ارومیه و مدرک کار‌شناسی ارشد در همین رشته از این دانشگاه با معدل ممتاز 58/19 است ، از سال 87 به استخدام رسمی اداره آموزش و پرورش شهرستان مهاباد در آمده و هم اکنون دبیر دبیرستان شاهد مهاباد و مدرس پژوهش سرای دانش آموزی این شهرستان است.

این دبیر جوان مهابادی در کنار تدریس ، دارای فعالیت‌های تحقیقاتی متعددی است که می‌توان به شرکت در دو کنفرانس داخلی ، چاپ یکی از مقالات وی در کنفرانس بین المللی پژوهشکده فیزیک کاربردی تبریز ، چاپ یک مقاله در کنفرانس فیزیک مشهد و چاپ یک مقاله در ISI اشاره کرد.

گفتنی است ؛ آزمایشگاه فیزیک ذره‌ای جهان در سال ۱۹۵۴ در کشور سوئیس ایجاد شده است و از سال ۲۰۱۱ ، دبیران فیزیک ایران هر سال در دوره‌های آموزشی و تحقیقاتی این مرکز شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.