سه بهله پرنده شکاری و یک قطعه بلدرچین با همکاری دوستداران محیط زیست در زیستگاه های شهرستان مهاباد رها شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت : این پرندگان شکاری شامل یک بهله کورکور ، یک بهله دلیجه و یک بهله سارگپه معمولی به همراه یک قطعه بلدرچین است که دوستداران طبیعت آنها را به اداره حفاظت محیط زیست تحویل داده بودند.

کامران حسینی افزود : این پرندگان پس از تیمار و نگهداری لازم و اطمینان از بازیابی قدرت پرواز در ارتفاعات و زیستگاه های مناسب این شهرستان رهاسازی شد.

وی اضافه کرد : پرندگان شکاری از اجزاء مهم زیست بوم ها به شمار می روند و نقش مهمی در زنجیره غذایی دارند و بازگشت دوباره آنها به دامان طبیعت می تواند در حفظ و بقای گونه های اکوسیستم مفید باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت : با نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از محیط زیست در این شهرستان موجی از رهاسازی پرندگان و پشیمانی از شکار در این منطقه ایجاد شده به طوری که پارسال بیش از 100 قطعه پرنده شکاری و زینتی در مهاباد رها شد و 60 شکارچی این شهرستان هم با خداحافظی از شکار به دوستداران محیط زیست پیوستند.

حسینی افزود : این روند امسال هم ادامه داشته و در چندین مورد ، تعدادی از شکارچیان با اظهار پشیمانی از شکار ، بیش از30 قطعه کبک را در طبیعت رها کردند.

علاقه مندی مردم مهاباد به محیط زیست باعث شده تا این شهرستان به یکی از مناطق مهم زیست محیطی کشور تبدیل شود.

گفتنی است ؛ شهرستان مهاباد با داشتن تالاب های کانی برازان ، قوپی باباعلی ، حسن خان ، گروس ، داشخانه و قره قشلاق هر سال در فصل های بهار و پاییز ، پذیرای شمار زیادی از پرندگان مهاجر است.

این شهرستان که در جنوب آذربایجان غربی واقع شده به علت داشتن این تالاب ها و پناهگاه حیات وحش از زیستگاه های مهم پرندگان در شمالغرب کشور به شمار می رود.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.