با حضور استاندار خراسان رضوی، 67 دستگاه ماشین آلات خدماتی و عمرانی با ارزش پنج میلیارد تومان به دهیاری های استان واگذار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان در این مراسم با اشاره به نقش بی بدیل دهیاران در تحقق توسعه متوازن و عمران روستایی، گفت: در دولت یازدهم برای حرکت دو هزار و 300 روستای استان در مسیر رشد متوازن اقداماتی از قبیل اتصال دهیاری ها به شبکه مکاتبات دولتی در دستورکار قرار گرفته که تلاش ها برای اجران آن تا پایان سال جاری در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در ایران اسلامی بر خلاف کشورهای همسایه امنیت به طور کامل برقرار است، افزود: مسئله امروز ما حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت است که این مهم در نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به بهترین شکل متجلی شده است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: با هم افزایی بین بخش های خصوصی، عمومی و مردمی با دولت، هم افزایی بین دستگاه های اجرایی و تقسیم کار صحیح اقتصاد مقاومتی با شاخص های پویایی، درونزا، مردمی، فعال، برونگر و بر اساس دانش و علم محقق می شود.

وی بر اهمیت اجرایی شدن اقتصادمقاومتی در روستاها تاکید و خاطرنشان کرد: با بهره گیری از مزیت های روستایی در حوزه کشاورزی و دامپروری، خدمات گردشگری، اجرایی شدن طرح بوم گردی، راه اندازی تعاونی های روستایی و مرزی و اجرای طرح های توسعه و هادی در روستاها می توان به این مهم دست یافت.

رشیدیان شکل گیری اعتماد عمومی از طریق افزایش همکاری های بین دولت و ملت را نقطه کانونی توسعه دانست و گفت: باید تمام مناطق به کارگاه ساخت و تولید تبدیل شود که در این بین نقش روستاها به دلیل مستقل کردن کشور در تولید و تامین مایحتاج مورد نیاز، مواد اولیه و نیازهای غذایی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی به تبیین فعالیت های دولت در روستاها در حوزه های بهداشت و درمان، عمرانی و زیرساختی اشاره و خاطرنشان کرد: با استفاده از مزیت های موجود در روستاها و عملیاتی کردن امکانات بالقوه آنها می توان زمینه را برای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی، ارتقا شاخص های توسعه و افزایش ضریب ماندگاری روستاییان فراهم کرد.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: باید با جلب مشارکت های عمومی، شناخت محدودیت ها و مقابله با بحران های موجود در روستاها از جمله آب و محیط زیست از طریق اجرایی کردن طرح های اقتصادی به توسعه مناطق کم برخوردار کمک کرد.

رشیدیان ادامه داد: شکل گیری خوشه های ارزش افزوده در روستاها در قالب اجرای طرح های توسعه ای مناطق محروم با هدف تکمیل چرخه کار و تولید از جمله اقدامات دولت تدبیر و امید در این زمینه است.

وی از اجرایی شدن نخستین طرح توسعه کشور در روستای مرندیز بجستان خبر داد و گفت: 19 طرح دیگر توسط معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری و با همکاری صندوق کارآفرینی امید با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان برای استان مصوب شده است.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: توجه به نیازهای بازار، کیفی سازی محصولات و قیمت تمام شده مناسب در تمام چرخه تولید ضروری است .

رشیدیان گفت: امروز در دومین مرحله توزیع ماشین آلات، به ترتیب 16 و 51 دستگاه خودرو آتش نشانی و نیسان حمل زباله با اعتبار 3.2 و 1.7 میلیارد تومان بین دهیاری های استان توزیع شد.

وی توزیع این ماشین آلات در کمک به توسعه متوازن روستاها و مقابله با بحران های احتمالی با اهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد: با اجرایی شدن طرح های توسعه روستایی و اعطای وام های قرض الحسنه برای اشتغالزایی زمینه برای بهره گیری حداکثری از مزیت های موجود و عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی فراهم شود.

انتهای پیام//


برچسب ها: استاندار ، دهیاران ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار