بهروز بقایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

همه ما موظف به محکوم کردن مدعیان دروغین حقوق بشر هستیم

وظیفه ما هنرمندان این است که در کارهایمان راه مقابله با ظالم را به مردم بشناسانیم.

به گزارش خبرنگار  حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته حقوق بشر آمریکایی توجهات به شیوه نگاه آمریکا به حقوق بشر بیش از پیش جلب شد. محصولات متعدد و گوناگونی از سازمان هنری رسانه‌ای اوج از سیمای جمهوری اسلامی ایران روی آنتن رفت که در آن میان می‌توان به موشن گرافیک‌های خانه طراحان انقلاب اسلامی  همچون موشن گرافیک «نشان لیاقت» و مجموعه مستندهای «آن روی سکه» اشاره کرد.  به همین بهانه گفتگوی کوتاهی با بهروز بقایی، نویسنده، بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون ترتیب داده‌ایم، که در ادامه آن را از نظر می‌گذرانید.

بهروز بقایی با اشاره به مسائل مطرح شده در مستند «فایل‌های مخفی جنگ عراق»؛ تصریح کرد: «خوشبختانه ایران به حقوق خود در مجامع بین‌الملل آشنا هستیم و عموما مانع پایمال شدن حقوق خود در مجامع بین‌المللی می‌شویم ولی کشورهایی نیز وجود دارند که به دلیل ضعیف بودن د توسط کشورهای پیشرفته مورد ظلم و ستم واقع می شوند. در این میان ما موظفیم از کسانی حمایت کنیم که مظلوم واقع شده‌اند. در سال‌های اخیر نیز ثابت کرده‌ایم هر جا قشر ضعیفی هست روی ما می تواند حساب باز کند».

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ضمن اشاره به وضع فعلی نظم جهانی گفت: «ما بر این عقیده هستیم که جهان به دو دسته تقسیم شده است. یکی در کشورهای پیشرفته هستند که اکثرا حقوق مردم دیگر را ضایع می کنند. دوم کسانی که در کشورهای دیگر برای مظلومان جهان تلاش می کنند و پشت آن ها هستند. طبیعتا ما به عنوان یک کشور اسلامی در جبهه ی دوم هستیم. هدف این گونه جنایات و دشمنی ها نیز غالبا حکومت بر کشورها و زیاده طلبی است.»

بقایی در پایان با اشاره به مستند «موج زنده» و تاکید بر نقش و وظیفه هنرمندان، ادامه داد: «من به عنوان یک عضو کوچک از جامعه هنرمندان سعی می کنم تا جایی که ممکن است به نوبه خودم در کارهایم از قشر مظلوم حمایت کنم. در کل وظیفه ی ما هنرمندان این است که سعی کنیم در کارهایمان راه مقابله با ظالم را به مردم بشناسانیم. حتی اگر غیرمستقیم به این بحث اشاره داشته باشیم هم کار ارزشمندی صورت گرفته است.»






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار