برخی سودجویان ، اقدام به خرید محصول ، با نرخ کمتر از حد تعیین شده می کنند که باعث ، افت قیمت کلی خرما می شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، نماینده استان کرمان در انجمن ملی خرما در آستانه فصل برداشت محصول ، بر پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش ،برای خرید درون فصلی محصول و تثبیت قیمت خرما تاکید کرد.

محمد حسین اکبری با بیان این مطلب گفت:صادرکنندگان ، مباشرین و تجار بم برای ورود به خرید محصول خرما با قیمت متعارف ، و کوتاه کردن دست و دلال ها ، نیاز به تسهیلات ویژه ای دارند.
وی تاکید کرد:با توجه به افزایش میزان تولید خرمای امسال ، در صورت پرداخت تسهیلات ، قیمت این محصول تثبیت می شود و در غیر این صورت افت قیمت ، دور از انتظار نیست.
وی ادامه داد:در صورت عدم ورود تجار و صادرکنندگان بمی در فصل تولید محصول، برخی سودجویان بر اساس نیاز مقطعی کشاورز ، اقدام به خرید محصول ، با نرخ کمتر از حد تعیین شده می کنند و این موضوع ، افت قیمت کلی خرما را به دنبال خواهد داشت.
اکبری افزود:سالانه 20 درصد خرمای تولیدی ، در همان فصل تولید ، توسط کشاورزان فروخته می شود وبرای خرید این میزان خرما توسط تجار و صادرکنندگان بمی ، تسهیلات سرمایه درگردش معادل 200 میلیارد تومان نیاز است.
وی از تشکیل جلسات با نماینده مردم شرق استان برای پیگیری این موضوع و تامین اعتبار لازم خبر داد و گفت:امیدواریم پیش از برداشت محصول خرما ، این پیگیری ها عملی شود.
فصل برداشت خرما در شرق استان کرمان ، معمولا دهه اول مردادماه ، از ریگان آغاز می شود.
در صورت مساعد بودن شرایط جوی و آب و هوایی ، سالانه 200 هزار تن خرما از باغ های بم ، ریگان ، فهرج و نرماشیر برداشت و 30 درصد آن صادر می شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: دلالان ، قیمت خرما ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۹ تير ۱۳۹۵
بدارید ارزون بشه این چه دردیه که میخواین همه چیزو گرون کنید