یزد؛

خطر بروز آرتروز در کمین افراد چاق

آرتروز شایع ترین شکل ورم مفاصل بوده و زمانی رخ می‌دهد که غضروف بالا و پایین استخوان شما از بین می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ آرتروز می‌تواند به هریک از مفاصل بدن آسیب برساند، اما بیشتر اوقات این بیماری دست‌ها، گردن، پشت، زانوها و لگن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در گذر زمان آرتروز شدیدتر شده و شفایی هم برایش وجودندارد، بااینحال درمان آرتروز می‌تواند فرآیند پیشرفت بیماری و درد ناشی از بیماری را کم کرده و همچنین عملکرد مفاصل را بهبود می‌بخشد.

نشانه‌های آرتروز معمولا به ‌آرامی خود را نشان می‌دهند و در گذر زمان شدیدتر می‌شوند. علایم و نشانه‌های آرتروز شامل، درد مفاصل در هنگام حرکت و یا بعد از حرکت دادن، حساس شدن مفاصل نسبت به کم ترین فشار، سفت و خشک شدن مفاصل بعضی از اوقات بخصوص در صبح ها و یا بعد از مدتی بی‌حرکتی و بعد از ابتلا به این بیماری از دست دادن انعطاف مفاصل است.

در صورتیکه شما بیشتر از چند هفته است که در مفاصل خود احساس درد و خشکی می‌کنید، می‌بایست به پزشک مراجعه نمایید.

چندین فاکتور وجود دارد که می‌توانند خطر ابتلا به آرتروز را افزایش دهند، این عوامل شامل، افزایش سن، جنسیت، وراثت، آسیب دیدن مفاصل، چاقی، مشاغل خاص، سایر بیماری‌ها  مثل دیابت، کم کاری تیروئید، نقرس یا بیماری پاژه است.

آرتروز از انواع بیماری مزمن بوده که با گذر زمان شدیدتر می‌شود هرچند درمان کامل و شفادهنده‌ای برای آرتروز هنوز کشف نشده، اما با انجام بعضی از درمان‌ها می‌توان درد را کاهش داده و انعطاف و حرکت را به مفاصل برگرداند.

این درمان‌ها شامل، درمان دارویی، درمان های غیر دارویی مثل فیزیوتراپی یا کار درمانی درمان های جراحی ، درمان آرتروز با طب سنتی یا جایگزین و درمان خانگی آرتروز است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.