کودکان از شش ماهگی تا دو سالگی، به علت اندازه و شکل شیپور استاش و به علت عدم تکامل سیستم ایمنی، بیشتر مستعد عفونت گوش می باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ اغلب عفونت های گوش از نوع باکتریایی و یا ویروسی هستند و بر گوش میانی تاثیر می گذارند. گوش میانی در پشت پرده صماخ قرار دارد که دارای استخوان های کوچک لرزاننده گوش می باشد. غالبا عفونت گوش دردناک است، زیرا گوش میانی ملتهب می شود و مایعات در گوش میانی تجمع می یابند.

علائم شایع عفونت گوش در کودکان، کشیدن گوش با دست ها، سخت خوابیدن، گریه کردن بیش از حد، زودرنجی و تحریک پذیرتر از حد معمول بودن، سخت شنیدن و پاسخ دادن، از دست دادن تعادل بدن و گوش درد مخصوصا هنگامی که دراز می کشند، است.
علائم گوش درد در بزرگسالان نیز شامل، گوش درد، ترشحات گوش و کاهش شنوایی است.

اگر علائم بیشتر از یک روز طول بکشد و اگر شدت درد گوش بدتر شود یا بعد از یک سرماخوردگی و یا دیگر عفونت های تنفسی، نوزاد و یا کودک نتواند بخوابد و یا تحریک پذیر شود و مایع، چرک  یا ترشح خونی از گوشتان بیرون بیاید، باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کرد. 

بزرگسالان  نیز در زمانی که دچار درد گوش و یا  ترشح مایع از گوش شدند، حتما باید به پزشک مراجعه کنند.

 این عفونت در اثر برخی بیماری ها از قبیل، سرماخوردگی، آنفلوانزا و یا آلرژی که باعث انسداد و ورم راه های هوایی، شیپور استاش و گلو می شود،  بوجود می آید.
 برای درمان عفونت گوش می توان کمپرس گرم و مرطوب (مثل حوله گرم و نمدار) را روی گوشتان قرار دهید تا درد آن کم شود و همچنین استامینوفن و ایبوپروفن را برای کاهش درد می توانید مصرف کنید. 

داروی آسپیرین هرگز به نوزاد و یا کودک ندهید و همچنین قطره گوش را برای کودکان زیر دو سال استفاده نکنید و بیشتر از مقداری که پزشک تجویز کرده، در گوشتان نریزید. 

از جمله راههای دیگر درمان عفونت گوش استفاده از آنتی بیوتیک ها است.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.